FAQ |
Kalender |
2011-02-17, 09:52 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Jag har idag ett webbkonto på binero som jag vill använda för en ny tjänst. När jag söker på iis.se så ser jag att ett domännamn är ledigt. När jag söker på binero så är den upptagen. Gjorde även ett test att söka på domänen på loopia som jag inte är kund hos idag och där är den också ledig. Är det lätt att regga en domän på loopia och sen koppla den till webbkonto hos binero? Någon som gjort denna grej innan? |
|||
Svara med citat |
2011-02-17, 09:55 | #2 | ||
|
|||
Banned
|
regga på loopia, transfer till binero.
Inga problem.. Eller flytta alla domäner till Loopia , men peka mot bineros dns. (Eftersom Loopias kontrollpanelen för domäner är betydligt bättre än sirapen Binero har åstadkommit) |
||
Svara med citat |
2011-02-17, 09:59 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok, will do. Tack för hjälpen, har inte 100 koll på det där med domänhantering
|
|||
Svara med citat |
2011-02-17, 10:12 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Enligt kundtjänst @ binero så berodde det på att det var en trebokstavsdomän och är således en premiumdomän som de inte kan registrera i dagsläget. Trodde det bara va nunames som körde premiumdomänmojo. Men man lär sig något nytt varje dag
|
|||
Svara med citat |
2011-02-17, 10:14 | #5 | ||
|
|||
Banned
|
Testa med Loopia...
|
||
Svara med citat |
2011-02-17, 10:18 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jepp, no problem domänen är reggad o klar via loopia.
|
|||
Svara med citat |
2011-02-17, 12:17 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad är det för mumbojumbo? Jag har råkat ut för detta förr och då berodde det på att den förre ägarens registrar var loopia och således kunde jag ej regga den hos loopia. Har märkat att Binero har samma problem. Domännamnet "fastnar" i deras system men inte hos någon annan registrar.
|
||
Svara med citat |
2011-03-01, 17:23 | #8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dom deras system däremot ser domänen som "premium" är dom ju.. ja.. lite speciella zyc.se är en LLL.se och slående ledig hos både Binero, Loopia och IIS Och den verkar gå fint att registrera |
|||
Svara med citat |
2011-03-01, 17:41 | #9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns inga premiumdomäner under .se.
Det finns "registreringsbara" domäner och det finns "ej registreringsbara" domäner. De ej registreringsbara domänerna är endera upptagna av annan innehavare, ligger i karantän innan frisläppning eller så finns de här http://www.iis.se/domaner/villkor/sp...verade-domaner Utöver dessa finns det en del domäner som endast är "vissa förunnade" bla sk Länsdomäner. Som innebär att en näringsidkare (med F-skattesedel) kan registrera valfri subdomän under den länsbokstav där han/hon har sin verksamhets säte. Läs mer om det: http://www.iis.se/docs/villkor_och_r..._domannamn.pdf Men alltså inga "premiumdomäner".. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|