Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ständig omregistrering av .com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-16, 22:30 #1
oka oka är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1
oka oka är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1
Behöver lite hjälp att greppa ett problem:

En .com adress jag är ute efter registreras om ca var 5:e dag av vad som verkar vara samma grupp av företag (det verkar cirkulera mellan kanske 5 olika bolagsnamn).

Jag antar att de kör någon slags "try before you buy" test och reggar domännamnet för att se om de kan få google-ads intäkter på type-ins eller något sådant? Hittar dock ingen websida alls på adressen idag.

Har någon koll på vad det är som händer? Kan man bryta denna rundgång på något sätt och plocka åt sig registreringen?

/O
oka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-16, 23:07 #2
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
domaintarzan domaintarzan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 147
Lägg in den på SnapNames / Pool / Enom... Då har du stor chans att få bjuda på domänen.
domaintarzan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-17, 11:57 #3
Sedos avatar
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Sedo Sedo är inte uppkopplad
Medlem
Sedos avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 173
Citat:
Originally posted by oka@Aug 16 2007, 21:30
Behöver lite hjälp att greppa ett problem:

En .com adress jag är ute efter registreras om ca var 5:e dag av vad som verkar vara samma grupp av företag (det verkar cirkulera mellan kanske 5 olika bolagsnamn).

Jag antar att de kör någon slags "try before you buy" test och reggar domännamnet för att se om de kan få google-ads intäkter på type-ins eller något sådant? Hittar dock ingen websida alls på adressen idag.

Har någon koll på vad det är som händer? Kan man bryta denna rundgång på något sätt och plocka åt sig registreringen?

/O
Det är troligen s.k. kiting där företaget håller domänen under de fem dagar som de kan ha dem gratis, släpper dem och sedan plockar upp dem igen för att på så sätt slippa betala avgiften i all oändlighet. Om de släpper dem finns det ju dock ingen garanti för att de skall lyckas plocka dem igen, där kan du kanske ha en chans via pool eller snapnames som domaintarzan säger.

Mvh
Jonas
Sedo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017