FAQ |
Kalender |
2009-06-16, 22:13 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Go' kväll!
Vore fint med lite feedback på mitt senaste projekt, att fräscha upp en befintlig design som jag gjorde back in '07. Sidan är nu byggd på en CMS-lösning, och CSS, PHP samt XHTML är omskrivet från grunden. Layouten och färgerna hänger i stort sett med. Målgruppen är ofta äldre jazzintresserade människor så innehållet ska presenteras så tydligt som möjligt, utan tekniska förhinder Kommentera gärna inte bara utseende utan också kod och språk (texten). http://balticjazz.icedriven.org/ Tack! |
||
Svara med citat |
2009-06-16, 22:47 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Funkar bra tycker jag! Några synpunkter dock:
*Skulle vilja se något annat en den röda bakgrunden på vald flagga (språk). Kan inte motivera mer varför tyvärr, tycker bara att det skulle kanske fungera bättre med en mer "anonym" ram runt bilden. Men den är ju tydlig, som du vill ha det, så det kanske är rätt beslut. *Varför är inte Hem-länken markerad i rött när man befinner sig på startsidan, som övriga länkar är? *Hade lite svårt att läsa vad det stod i själva logon. Känns fel att dela upp balt+ic när det är ett ord. *Vad gör den här raden i koden: </p> ? I det stora hela en ren och trevlig sajt som verkar fylla sitt syfte. Det bästa vore kanske att låta några ur din målgrupp testa sidan. |
|||
Svara med citat |
2009-06-19, 12:02 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ingen festivalkänsla alls över sidan, måste jag tyvärr säga.
Känns mer som en blogg om pepparkakor :> Pekar på de bruna nyanserna. Festival skall vara grönt, sommrigt, blå himmel, blommor och bin |
||
Svara med citat |
2009-06-19, 14:02 | #4 | ||
|
|||
Read Only
|
Håller med WeaZear. Man fick ingen festival känsla alls på sidan. Så det är något du måste fixa på sidan.
|
||
Svara med citat |
2009-06-19, 15:00 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag får en scroll i sidled i botten på vissa sidor och på vissa, med lite innehåll (tex program) hamnar den mitt på sidan mer eller mindre (IE7).
|
||
Svara med citat |
2009-06-20, 15:41 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med ovanstående att själva festivalkänslan saknas på sidan. Vet inte om det är att man är van att festivalsidor ska se ut på ett specifikt sätt, men det går inte in i mitt huvud att det är en sajt om en festival helt enkelt.
Även jag upplever att en sidoscroll syns på alla sidor. Det bör du fixa. Layouten i sig är det inte fel på, men den liknar faktiskt en blogg istället för en festivalsida. Tycker även att du bör se över din kod lite mer. Väldigt mycket onödiga taggar, inget är indenterat och rent sökmotoroptimeringsmässigt skulle man kunna kalla det ett självmord. Skämt åsido, lägg in lite mer sentimatisk kod, lägg på dynamisk <title>-tagg, keywords, description, <h1 title=""> m.m. och lägg in relevanta beskrivningar till bilder i alt-taggen så bör sidan hoppa upp ett antal sidor framåt i sökmotorerna. |
||
Svara med citat |
2009-06-20, 15:51 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag skulle vilja påstå att sidan kanske saknar lite festival feeling, samtidigt som jag vill tro att en Jazz festival inte kanske bör ha samma stuk som hulsfred/roskilde, med fulla teens i en lerig gyttja av vatten, jord och gud vet vad.
I övrigt håller jag med EastID, och de som tar upp botten scroll, den är lite onödig eftersom att din design får sannolikt plats på även de mindre skärmarna |
|||
Svara med citat |
2009-06-21, 11:45 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ta bort scrollen i sidleds
Body Kod:
body {screen.css (rad 1) background:#E8F7FA url(background.gif) no-repeat fixed left bottom; margin:0 auto; overflow:auto; } Kod:
body {screen.css (rad 1) background:#E8F7FA url(background.gif) no-repeat fixed left bottom; margin:0; overflow:scroll; } |
||
Svara med citat |
2009-06-21, 17:26 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-06-21, 20:48 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är festivalen ett enda stort rökmoln? (syftar på den pepparkaksbruna färgen) Håller med WeaZear att det ska vara andra färger..
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|