FAQ |
Kalender |
2010-11-16, 11:49 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mitt jobb blockerar facebook, har försökt fåtillgång genom hidemyass men det är så långsamt, någon som vet någon liknande tjänst ?
|
||
Svara med citat |
2010-11-16, 12:09 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
googla på proxy list, men på jobbet ska man väl jobba:-)
|
||
Svara med citat |
2010-11-16, 12:19 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ahh får ta och titta, så länge man gör sitt jobb spelar det ju ingen roll
|
||
Svara med citat |
2010-11-16, 12:21 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om dom har spärrat Facebook så är det antagligen för att dom inte vill att du ska använda Facebook på jobbet. Om det är bra eller dåligt är en annan sak, men jag tror det kan bli livat om det kommer fram att du fuskar.
|
|||
Svara med citat |
2010-11-16, 12:25 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2010-11-16, 12:32 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En bekant som är IT chef sa till sin avdelning efter att de installerat ett webbfilter "Kan ni inte ta er runt det, ska ni nog leta efter ett annat jobb."
|
|||
Svara med citat |
2010-11-16, 12:41 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Visste att dom svaren skulle komma Jag anser att så länge jag sköter mitt jobb på ett bra sätt så är det bara löjligt att jag inte kan gå in och kolla facebook under 2 minuter.
|
||
Svara med citat |
2010-11-16, 12:42 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag håller med dig, helt klart! Men din chef verkar inte göra det, och det är han som ger dig sparken om han tycker att du missköter dig.
Personligen tycker jag att både sociala nätverk och IM kan vara positivt för både dig som arbetar och för din arbetsgivare. Framför allt om det upplevs som positivt att jobba där. |
|||
Svara med citat |
2010-11-16, 12:47 | #9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
svar på din fråga så kan man köra hamachi, men hamachi är en ganska stor säkerhetsrisk för företagets nätverk, så det är nog inget jag rekommenderar.
|
|||
Svara med citat |
2010-11-16, 13:22 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Känns lite för osäkert som du säger, känns ju som det är här någon verkligen borde ha ett svar. Men får väl leta vidare.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|