FAQ |
Kalender |
2008-07-24, 12:16 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Kistefos VC köper ungefär 33% av Bambuser.com för ungefär 15 MSEK. Värdering på 47.5 MSEK.
(Presskonferens pågår just nu på bambuser.com, bakgrund: http://bambuser.blogspot.com/2008/07/live-...row-11-am.html) |
||
Svara med citat |
2008-07-24, 15:32 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Och det är 15 mkr kastade i sjön.
Ingen använder bambuser. Youtube har hela marknaden. |
||
Svara med citat |
2008-07-24, 16:17 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hela marknaden? Jag visste då inte att man kan streama film live med youtube
|
||
Svara med citat |
2008-07-24, 23:10 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nja, köpte de verkligen det för den summan? Är det inte bara kapitalet de tillför? Och texten "up to" är ju frågan om det ens är de summorna i första skedet. Det är ju förmodligen i flera rundor om man ser hur det brukar gå till. Någon med insyn får gärna klargöra
Citat:
2008-07-25, 00:16 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är korrekt som Brokep skriver.
Bambuser fungerar fantastiskt bra, omformar mediesamhället och kvaliteten blir bara bättre i takt med utvecklingen. Med de nya pengarna kommer Bambuser få råd att utveckla tjänsten worldwide och ta fram dels klienter för fler telefoner, dels utöka tjänsterna och användarvänligheten runt om, t ex att kunna mixa video från flera telefoner etc. Det som jag hoppas många entreprenörer här på WN också noterar är att Bambuser startades för bara drygt ett år sedan, utan några speciella finansiella resurser men med en behård tro på den egna lösningen. Måns och Jonas har gjort ett suveränt arbete som jag hoppas kan inspirera och locka många andra att ta klivet och satsa helhjärtat på sin affärsidé. Bambuser kommer bli stort, det kan din affärsidé också bli. (Disclaimer: Jag är en av grundarna till Bambuser) |
||
Svara med citat |
2008-07-25, 00:24 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Lite pinsamt att man inte kunde se på pressrellen för den laggade så mycket och hade sjukt kass ljudkvalitet.
Förutom det är det bara att gratulera. Hoppas de 15 miljonerna låter grundarna köpa bättre mobiler |
|||
Svara med citat |
2008-07-25, 00:31 | #7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag fattar inte heller att det står att man "köpt", är väll pengarna som tillförs bolaget ...
Iaf har de lyckats sjukt bra med att få mycket mediafolk att använda och evangelisera om tjänsten. |
|||
Svara med citat |
2008-07-25, 03:59 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Grattis! Hoppas det blir något vettigt av pengarna bara.
|
||
Svara med citat |
2008-07-28, 01:44 | #9 | |||
|
||||
VIP
|
Grattis claesm
Vad har din roll varit i projektet? |
|||
Svara med citat |
2008-07-28, 06:50 | #10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bara att gratulera.
OT: Ett önskemål: claesm, du får gärna, om situation och möjlighet uppstår, informera om ev. framtida påstötningar från upphovsrättinnehavare i lämplig tråd. FIFA, UEFA och IOK är särskilt intressanta. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|