Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


pagerank

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-28, 00:33 #1
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Om jag har förstått det rätt så får en sida som uppdateras ofta ett högre pagerank...
Har det någon betydelse om sidan uppdateras via ftp eller om innehållet uppdateras med tex ett aspscript?
(man loggar in och skriver in uppdateringen)

Länkar från andra sidor är också avgörande vad jag har förstått...
Om jag har mindoman.se och sedan har minandradoman.com som inte har något eget webbhotell utan ligger "cloaked" på tex mindoman.se/undersida
Räknas då dessa som två olika sidor eller..? Eller har det ingen betydelse..?
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-28, 00:47 #2
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Om jag har förstått det rätt så får en sida som uppdateras ofta ett högre pagerank...
Tror inte det är nån som har kunna bekräfta att en sak som denna gäller generellt.
Citat:
Har det någon betydelse om sidan uppdateras via ftp eller om innehållet uppdateras med tex ett aspscript?(man loggar in och skriver in uppdateringen)
Med största sannolek nej det har ingen betydelse.
Citat:
Länkar från andra sidor är också avgörande vad jag har förstått...
Jepp länkar är viktigt.
Citat:
Om jag har mindoman.se *och sedan har minandradoman.com som inte har något eget webbhotell utan ligger "cloaked" på tex mindoman.se/undersida
Räknas då dessa som två olika sidor eller..? Eller har det ingen betydelse..?
Det beror på hur du länkar till den, länkar du till mindoman.se/undersida så får den PR i nån form, samma sak gäller minandradoman.com, på frågan om dom ses som olika sidor hade jag sagt nej för 2 dagar sedan för det borde "duplicate content filtret" fixa, men när man ser liknade resultat som detta kan man ju undra!?

En redirectlänk som top på ett konkurentutsatt sökord. (När denna länk blir inaktuell så låg en trade doubler.com / tracker.asp ) adress #1 på sökordet billiga resor.

Tyvärr är allt detta gissningar, ingen vet förutom googlegänget själva.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-28, 12:34 #3
Hennkes avatar
Hennke Hennke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 45
Hennke Hennke är inte uppkopplad
Nykomling
Hennkes avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 45
Litet tillägg angående länkar. Det är också viktigt vem som länkar och hur länken ser ut.
Det är bättre destå fler inåtgående länkar du har från sidor med hög/bra pagerank (ca. 4 och uppåt)
samtidigt som länkens utformning är viktig. Länken www.dammsugarpasar.se är mindre bra när det handlar om att marknadsföra sin hemsida. Istället vill du ha en länk som t.ex. "Torstens billiga dammsugarpåsar" där länken
handlar om dina nyckelord eller din sidas innehåll (ifall inte domännamnet t.ex. är ditt främsta nyckelord).
Hennke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-29, 01:29 #4
Patrik Hs avatar
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Patrik H Patrik H är inte uppkopplad
Medlem
Patrik Hs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Man kan ha flera tusen länkar till sin sida utan att påverkas på PageRank, vi har haft det utan att det ändrat vår PageRank. Min slutsats är att du bör ha massor av länkar till dig från bra webbplatser som i sin tur har hög PageRank med mycket och bra innehåll då ökar även din egen pagerank.

Så jag tror inte man kan så lätt påverka PageRank med egna domäner (även om man har olika IP), det bör vara länkar från kvalitetssajter som har relaterat innehåll med en själv då verkar det hända saker med prioriteringen av sökresultatet.
Patrik H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-29, 01:36 #5
Hennkes avatar
Hennke Hennke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 45
Hennke Hennke är inte uppkopplad
Nykomling
Hennkes avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 45
Angående cloaking: http://www.webworkshop.net/cloaking.html
Hennke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-27, 05:29 #6
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Jag jävlas och drar upp en tråd från sida 101 under sökmotoroptimering. Denna är från 2004 och nu vet vi väl bättre? Pagerank handlar helt och hållet om inlänkar. Och som Hennke säger "Man kan ha flera tusen länkar till sin sida utan att påverkas på PageRank" stämmer knappast, visst fan påverkar det. Men visst har han en poäng i att det handlar mycket om länktexter.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-30, 23:13 #7
zooloo zooloo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 129
zooloo zooloo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 129
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag jävlas och drar upp en tråd från sida 101 under sökmotoroptimering. Denna är från 2004 och nu vet vi väl bättre? Pagerank handlar helt och hållet om inlänkar. Och som Hennke säger "Man kan ha flera tusen länkar till sin sida utan att påverkas på PageRank" stämmer knappast, visst fan påverkar det. Men visst har han en poäng i att det handlar mycket om länktexter.
Inget fel att dra upp 5år gamla trådar då detta är ett hett ämne som skiljer agnarna från vetet, och du har rätt i det du säger. Man kan skapa sin egen relevans rätt enkelt om man bygger länkar rätt. Relevans är viktigt att utnyttja för att få tryck på inlänkar. Bra tryck ger bra effekt

mvh zooloo
zooloo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017