FAQ |
Kalender |
2010-08-03, 17:37 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag får mängder med spam. På vissa e-postadresser har jag avsiktligen ställt in en ganska hög tolerans för att inte riskera att missa några riktiga mail från kunder.
Spam i sig kan vara ganska irriterande. Men det som irriterar mig mest är hur dåliga mailen är. Jag har alltid stört mig på inkompetens och slarv. Och spam är en orgie i just inkompetens och slarv. Språket är fruktansvärt dåligt, budskapen är nästintill obegripliga och samma mail dyker upp 100 gånger om. Jag fattar helt enkelt inte det här... Om någon nu vill få mig att tro att det ligger en flygbiljett i mailet som jag precis har fått, varför kopierar de då inte bara texten från ett riktigt flygbolag och deras bokningstjänst? Varför besvärar sig spammaren med att skriva en egen text med en förståndshandikappad femårings språkbruk? Är alla spammare lallande idioter, eller finns det någon poäng med detta? Har den ryska versionen av Windows inte stöd för copy-paste, eller vad är det frågan om? Jag skulle vara hemskt tacksam om någon kan ge mig en förklaring. Jag skulle störa mig mindre på spam om jag inte tyckte allt alltihop verkar så dumt. |
|||
Svara med citat |
2010-08-03, 17:46 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har funderat på samma sak, och gissar på att det mesta är översatt med google translate eller liknande från ryska vilket resulterar i dåliga översättningar.
|
||
Svara med citat |
2010-08-03, 17:49 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag måste hålla med dig. Man får dessutom en chans, om man inte tar den, och missbrukar den, dvs. misslyckas med att få personens förtroende, då är det mer eller mindre meningslöst att fortsätta spamma (som dock inte verkar ha gått in i deras hjärnor).
Jag skulle ALDRIG handla något via en länk i mail. Inte ens om det kom ifrån en välkänd hemsida, och jag dessutom vore ute efter produkten. I så fall, så hade jag bara gått ut på t.ex www.cdon.com för säkerhetsskull. Samtidigt, om någon vill sälja billiga tandborstar, då söker jag hellre på Google och hittar något bra än att följa de oftast mycket "spammiga" trackerlänkar som man får handskas med. Och främst, så undrar man hur i hela friden de huvudtaget har min mail??! |
|||
Svara med citat |
2010-08-03, 19:51 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-08-03, 20:05 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men syftar på mina andra mailadresser med. Men när vi ändå diskuterar spam, är det för att förhindra spambotar som man skriver sinadress[at]domain.se istället för @? |
|||
Svara med citat |
2010-08-03, 20:12 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
Svara med citat |
2010-08-03, 20:20 | #7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2010-08-03, 20:26 | #8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Många spambotar fattar de flesta, inkl [asnabel], man behöver göra något mycket annorlunda omskrivning för att undgå spambotar, som tex en gif bild istället.
|
|||
Svara med citat |
2010-08-03, 20:42 | #9 | ||
|
|||
Banned
|
Är ju inte svårt för en sofistikerad spambot att läsa av en bild heller, om man inte gör massor med krumelurer då. Frågan är dock hur många såna det finns.
|
||
Svara med citat |
2010-08-03, 21:23 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tyvärr verkar de även anse att mottagarna är fullkomligt tappade bakom flötet
Jag fick nyligen mail från "FBI" http://pastebin.com/LgWxuDnX undras hur många som går på den där |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|