Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ååh detta vill väl ingen svara på?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-09, 22:37 #1
horselover horselover är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 55
horselover horselover är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 55
Det verkar vara många egna företagare här. Alltså hur går det?

Jag har funderat av och an i ett halvår nu på att starta eget: Finge jag det att fungera så är det absolut det bästa alternativet för min livstil.

Jag är utbildad systemutvecklare, har bara gjort några sidor. "Kan lite om mycket" dvs bildbehandling, css, html, databaser och programmering, SEO. Programmering ligger mig varmast om hjärtat. Skulle vilja lära mig flash.

Lite för ofokuserad va?

Skulle vilja vända mig till småföretagare, men hur få snurr på det hela, de har ju inte så mkt pengar? Skulle vilja ha backup, dvs köpa tjänster av annan enmansföretagare(om man skulle ta sig vatten över huvudet). Finns det såna nätverk?

Ni som har företag, hur går det? Är det mycket "kundraggande"? vad har ni för beläggningsgrad, inriktning?

Det jag är mest rädd för är att all tid ska gå till att ragga kunder istället för att koda.

Jag bor i Värmland.
horselover är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-09, 22:53 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Att jaga kunder tar tid och är nödvändigt. Vill du dessutom kunna leva på vad du gör som egen företagare så kan du räkna med att du det första året kommer att få lägga 80% av kontorstiden på att ragga kunder. De jobb du får in får du göra på övrig tid, glöm fritid.