FAQ |
Kalender |
2005-01-02, 00:16 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Halloj. Lyckades att köpa ett JÄKLIGT bra domännamn innan nyår som har ca 250 typeins bara under dagen (har haft servern avstängd under nätterna) - har ingen aning, men jag tror att det är bra (?). Skall sätta upp en erotisk linkdumpsajt för domänet och undrar lite hur det funkar med att få in pengar från annonsörer samt vad och "vilka" man får akta sig för.
Kodningen blir nog klar denna månad och tanken är att köra utan banners i alla fall de första månaderna tills man får bra med besökare för att sedan börja leta annonsörer. Det är även det jag undrar lite över då jag skulle föredra att hemsidan förblir utan banners till porrbutiker etc, istället skulle jag vilja dra in pengar på att folk registrerar sig på affiliates som vi länkar till och som då lockar med att visa upp gratis bilder/filmer och när man är nöjd med kvaliten så registrerar man sig. På så sätt förblir hemsidan "ren" ...eller är det dumt att utesluta banners? Målet är inte att försöka leva på hemsidan, utan det är bara ett intressant projekt just nu. men bara därför att det är ett intressant vill jag ju självklart inte gå minus månad efter månad -- kan tänka mig att bandbredden kommer att kosta en bra summa. Tacksam för svar. |
|||
Svara med citat |
2005-01-02, 11:02 | #2 | |||
|
||||
VIP
|
250 type-ins är rätt grymt! Du får gärna säga mer inom vilken kategori eller subkategori (eller skicka ett PM) så kan du få lite tips
|
|||
Svara med citat |
2005-01-02, 14:42 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
När det gäller erotik så är inte 250 besökare om dagen direkt mkt, om jag skulle vara du så är det bara att parkera sidan hos något domän parkings företag. Tex sedo eller något liknande, satsa på keyword dating typ.
|
||
Svara med citat |
2005-01-02, 16:21 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
tack för alla svar, här som via PM. Jag fortsätter gärna diskussionen privat med er
finns det fler som vill ge råd och tips så är privata meddelanden välkomna. |
|||
Svara med citat |
2005-01-02, 16:27 | #5 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Men visst är PPC värt mindre inom porrbranschen och trafiken blir snabbt stor. För ett outvecklat namn, plockat direkt från registratorn, är dock 250 eller mer per dag väldigt bra, tycker jag Men allt är relativt.. |
|||
Svara med citat |
2005-01-02, 16:57 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Javisst är det bra med trafik det är det alltid, ville dock påpeka att vuxen trafik inte är det mest värdefullaste
|
||
Svara med citat |
2005-01-05, 10:28 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en site som jag startade för flera år sedan som jag säljer annonsplatser på. Jag har i första hand sålt
bannerpaket till andra "porrbutiker" under dessa år. Har haft en bra kundstock som kommit tillbaka till mig och på det sätten har jag inte behöft jaga så många nya kunder. Min erfarenhet när det gäller att annonsera till rena porrbetalsiter är dålig. Krävs ofantligt mycket trafik för att kunna tjäna sig en hacka på dessa, framförallt de amerikanska siterna! När det gäller besöksantalet på 250 st / dag så tycker jag att det inte är så bra när det gäller en sexsite som skall inrikta sig på att sälja annonser! Då behöver man varjefall komma upp i ett par tusen innan. Detta beror givetvis lite på hur mycket man skall ta betalt för annonsplatserna! |
|||
Svara med citat |
2005-01-05, 13:43 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
tackar Erotikboden, det var perfekt information.
|
|||
Svara med citat |
2005-01-05, 13:51 | #9 | |||
|
||||
Administratör
|
Känns som det beror väldigt mycket på vilken domän det är.
Buyp*rnmembership.com är ju 250 enormt Freetee*tit*.com är det ju inte lika lätt att göra pengar. Thomas
Svara |
|
|