FAQ |
Kalender |
2006-03-06, 22:03 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag står lite grann i valet och kvalet och passar därför på att fråga WN-medlemmar om råd och åsikter i mitt dilemma.
Jag har ett par "skruttsidor" som är väldigt smalt nischade och med ett ganska klent innehåll men som börjar ge lite trafik i alla fall. Nu sitter jag och studerar Goggles programpolicy och har kört fast på definitionen "Innehållsbaserad sida", vad menas egentligen med detta? Någon som kan ge en knivskarp definition? Sidorna som jag är lite sugen att lägga in en liten 468-adsense-banner på startsidan (det är likartad design på samtliga): http://www.americanpitbullterrier.se http://www.american-gamedogs.com samt http://www.americangamedog.com Ja, jag vet att innehållet är klent, men det är ändå ett innehåll. För att spetsa till det lite grann: Om ni var Google, skulle dessa sidor vara tillräckliga för adsense? Jag vet att det går att maila Google och fråga. Men nu är det era åsikter och definitioner som jag är ute efter. Väntar med spänning... Bonusfråga: Jag kanske är överansträngd och trött men jag hittar ingenting i programpolicyn från Google om det är förbjudet med adsense-reklam på domäner som eventuellt är till salu. Jag hade för mig sedan tidigare att detta inte var ok. Är det ok? /S |
|||
Svara med citat |
2006-03-06, 23:28 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har fått för mig att det är ok med adsense reklam så länge man inte skapat sidan just för reklamens skull.
D.v.s du köper en domän med ett bra betalande sökord, SEoptimerar och lägger in en adsense. Och i övrigt inget innehåll. I ditt fall är det ett gränsfall. Förresten. På din svenska site kommer ändå bara idiella annonser upp. Tror du att du kan få fram betalande annonser på engelska? edit: Är inte dessa adresser typiska dörrsidor för din prinshop på pitbull.se? Det gillas inte av google.. |
||
Svara med citat |
2006-03-07, 00:05 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag kan inte se hur de sidorna kan ogillas av Google. De har unikt innehåll (för de har de väl?) som inte är en exakt kopia av annan text som finns på några andra av hans sidor och - De är väl optimerade individuellt?. Det är inga konstiga redirects utan det krävs ett aktivt val av besökaren för att komma vidare till huvudsidan. Ingen dold text eller andra konstigheter. Dessutom så finns det länkar till en undersida och till en helt annan domän. Edit: För en sida med unikt innehåll som länkar till några andra sidor kan väl aldrig betraktas som en doorwaysida? För om den gjorde det skulle det inte bli många sidor kvar på Internet. |
|||
Svara med citat |
2006-03-07, 00:28 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har säkert fel om hur hårt google drar det hela.
Men det är ju uppenbart att domänerna har registerats för att komma åt fler sökord kring pitbull, och alla tre har vad jag kan se samma innehåll. Jag tycker att det kan liknas vid en doorway eftersom syftet är det samma, att komma högt upp på sökmotorer mha domänen. |
||
Svara med citat |
2006-03-07, 00:33 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För några år sedan var det iaf så. Nu har ju google tagit tag i saken och staffat dem. |
||
Svara med citat |
2006-03-07, 00:41 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sedan har, som jag kan se, alla sidor ett unikt innehåll; det är olika produkter som presenteras, med skilda beskrivningar, olika titlar, beskrivningar och nyckelord för varje enskild sida. Unika sidor som länkar till andra sidor kan per definition inte vara doorways. |
|||
Svara med citat |
2006-03-07, 00:48 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det har du rätt i, men det kan inte vara så att det finns folk på google som inte är ett åttabent djur?
Om de får för sig att kolla in sidan kanske de stänger av adsense eftersom sidorna (kanske) inte har tillräckligt med innehåll och eftersom de har en spamtendens. Men nu ska jag hålla tyst och låta någon som vet bättre svara på frågan istället =D Edit: stavfel, finns säker fler.. |
||
Svara med citat |
2006-03-07, 00:52 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-03-07, 00:57 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2006-03-07, 01:03 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
som en sådan här då?
Edit: Citat:
Misstänker att mina senaste inlägg får göra sällskap med Sneakys till papperskorgen |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|