FAQ |
Kalender |
2010-04-05, 11:42 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok. Har en rad filer som jag vill folk/besökare skall kunna ladda hem "gratis". Typ små rapporter handlar om olika saker. Rapporterna är på inget sätt olagliga. Alla är skrivna av mig alternativt att det är PRL material.
Men skulle ändå vilja tjäna lite pengar för varje rapport och ändå vara gratis för besökarna mot att de måste agera lite. Får ju inte vara för krångligt eller ta för mycket tid för dem. Någon lösning på detta? cpalead.com har ju varit uppe men rör sig om ganska många rapporter och besökarna är på svenska. Skulle vilja ha 8-15kr per / download (gärna mer om det går). Lösning på problemet? Svar uppskattas pojkar å flickor! |
||
Svara med citat |
2010-04-05, 12:10 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2010-04-05, 13:13 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Spontant så tror jag att en medlemsavgift är enda vägen för dig om du vill nå upp till 8-15 kr per nerladdning. Däremot så vet jag inte hur många tänkbara "kunder" det kan tänkas skrämma iväg.
Huvudproblemet ligger i att ingen annonsör vill spendera så stora pengar utan att vara garanterade någon sorts ersättning. |
||
Svara med citat |
2010-04-05, 13:40 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sälj annonsplatser i rapporterna.
|
|||
Svara med citat |
2010-04-06, 10:03 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
cpalead.com
|
|||
Svara med citat |
2010-04-06, 11:39 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Det finns väldigt många upload sidor som betalar för var 1000e download, du kan alltid kolla denna tråden på digitalpoint där de jämför olika.
http://forums.digitalpoint.com/showt...1666932&page=1 |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|