FAQ |
Kalender |
2009-01-08, 09:18 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag har precis sjösatt ett litet men ambitiöst hobbyprojekt. Med en mycket begränsad budget. Men en liten slant fanns för att köpa googleannonser. (adwords) Annonsen är betalad och klar. Hälsomätaren säger att allt är ok. Jag har ett 40-tal sökord. Problemet är bara att annonsen inte visats en enda gång än så länge. Projektet är pokerpedia punkt se och handlar såklart om poker. Vilket borde ha sin beskärda del av sökningar tycker man. Har mejlat google, men får bara automatsvar som inte säger mig så mycket. Vad kan vara problemet, har ni några tips på vad man kan göra för att få sin annons visad? Ändra budget, höja/sänka CPC osv? |
||
Svara med citat |
2009-01-08, 09:48 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du höjer CPCn borde den visas oftare men jag skulle själv väntat ett tag i stället för att låta google ta mer av mina pengar. Fast iofs om den inte visas en ända gång kanske du måste höja klickkostnaden.
|
||
Svara med citat |
2009-01-08, 09:53 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Poker och annan gambling är inte godtagbart i adwords.
Använd Google.com och gör en sökning på ordet POKER så förstår du. |
|||
Svara med citat |
2009-01-08, 11:28 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för era svar!
Citat:
Citat:
Hittar inget i hjälpen, har du någon url att referera till? Google godkände ju min ansökan och även mina sökord. Och det är ju inge poker/gambling/betting sajt, utan mera av karaktären uppslagsverk. Tacksam för svar, som ni förstår är jag helt grön på det här. |
||
Svara med citat |
2009-01-09, 08:45 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fick svar av google, du hade helt rätt WebboT.
Nu är min annons underkänd och den stora frågan är bara hur jag ska få tillbaka pengarna jag betalat i förskott till google. Nån som kan rekommendera något liknande AdWords men som tillåter reklam för hasardliknande spel. |
||
Svara med citat |
2009-01-09, 09:15 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Google's riktlinjer för hazardspel:
https://adwords.google.com/support/bin/stat...79&answer=47220 Begäran om återbetalning: http://adwords.google.com/support/bin/answ...8440&topic=7010 |
|||
Svara med citat |
2009-01-09, 14:37 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack igen WebboT!
Det var inga probs att avsluta kontot och få återbetalning. Tips på liknande tjänst som tillåter reklam för hasardspel mottages tacksamt. |
||
Svara med citat |
2009-01-09, 14:58 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
AdOperator.se har just nu en kampanj där de säljer klick för 1kr/st.
Har provat dem, och även om trafiken inte höll AdWords-klass så godkänner de i alla fall Poker-annonser. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|