FAQ |
Kalender |
2008-08-20, 14:25 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För att registrera domäner under .US krävs det ju någon form av koppling till landet USA där kopplingen kan se lite olika ut.
Vet någon hur jag på enklast och billigast sätt skaffar en sådan koppling för att slippa problem nu och längre fram på grund av detta krav? Kan jag köpa en m2 mark, starta ett brevlådeföretag eller finns det enklare sätt? |
|||
Svara med citat |
2008-08-20, 14:48 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har köpt flertalet .us domäner hos både godaddy och namecheap utan några som helst problem. Detta helt utan anknytning till USA.
|
|||
Svara med citat |
2008-08-20, 14:50 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Också fixat us domän via godaddy. Behövde inte visa upp någon anknytning (och jag har ingen heller)
|
||
Svara med citat |
2008-08-20, 15:38 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har också gjort detta tidigare men eftersom att kraven finns vill jag inte råka ut för problem om exempelvis någon medborgare i USA kommer och kräver domänen om ett eller ett par år. Jag är osäker på om detta hänt någon gång i praktiken men jag har läst/hört teoretiska resonemang kring det och vill vara på den säkra sidan.
|
|||
Svara med citat |
2008-08-20, 15:39 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Regelverket är ju tydligt. Man SKALL ha anknytning. Har man inte det kan man lika snabbt bli av med domänen.
Att Godaddy inte kontrollerar betyder ju inte att det är tillåtet. Dock räcker det ju med att man har affärsmässiga (legala sådana) förbindelser med USA. Vem har inte det...? ;-)
2008-08-20, 16:55 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2008-08-20, 17:30 | #7 | |||
|
||||