FAQ |
Kalender |
2014-08-05, 16:59 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
behöver hjälp med att välja ut en slogan, har kommit ner till dessa två, men har svårt att bestämma mig. 1. Den smarta vägen till körkortet. 2. Den enkla vägen till körkortet. |
||
Svara med citat |
2014-08-05, 17:23 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nummer ett. Smarta låter nog mer positivt än enkla
|
||
Svara med citat |
2014-08-05, 17:56 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Spontant säger jag nummer 1. Sedan är ju människan av naturen lat så nummer 2 låter ju enkelt. |
||
Svara med citat |
2014-08-06, 07:16 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
- Vad är syftet med din tjänst? - Vad vill du att den ska utstråla, dvs vad vill du förmedla för känsla/intryck till din målgrupp? |
||
Svara med citat |
2014-08-06, 17:08 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Män 60%, kvinnor 40% Ålder: 19-25 år Vad är syftet med din tjänst? - syftet är att köpa en tjänst online som hjälper till med körkortet. känsla/intryck till din målgrupp? eeeh what? kanske att den tjänsten är billigare än konkurrenterna samt att de faktiskt väljer att KÖPA medlemskapet. |
||
Svara med citat |
2014-08-06, 19:49 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Naak, har du en budget över 5MSEK för detta projekt? Annars är det bara att lägga ner.
Har du gjort en utförlig marknadsundersökning om efterfrågan? ConnyWesth, du kanske ska kopiera och klistra in "Målgrupp,syfte,intryck" i din signatur. Verkar vara dina frågor på det minsta lilla. -- Skämt åsido. Håller med Red71 lite. Smarta låter bättre, men enkla kan även vara lockande. |
|||
Svara med citat |
2014-08-06, 20:05 | #7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag gillar båda, men tror också att "enkla" kan vara ett mer säljande argument. Kanske en omröstning här på WN kan ge en hint om vilken som går bäst hem i stugorna.
2014-08-06, 20:11 | #8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan ju köra en adwords-annons i två varianter för att AB-testa vilken som får högst CTR, det borde ge dig en hint.
|
|||
Svara med citat |
2014-08-07, 01:38 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen tycker jag "smarta" är bättre, men annars låter ju fabians förslag klockrent.
|
||
Svara med citat |
2014-08-07, 01:39 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
ja, jag har gjort en marknadsundersökning och efterfrågan är STOR! annars skulle jag inte hålla på med projektet... |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|