Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad göra med gamla switchar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-15, 00:42 #1
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Standard Vad göra med gamla switchar?

Har ett 15-tal äldre 10/100 24-p switchar från Cisco/HP som jag fått från ett företag som bytt ut sina. Modellerna är Catalyst 2900 XL 100BASE-FX, HP ProCurve 10/100 Hub 24p
Har ni någon aning om hur jag kan göra mig av med dem?
Har försökt sälja på Blocket för 300 styck, men utan resultat. Kan tilläggas att de väger mycket, så kanske sälja som metallskrot någonstans? Har bil och kan transportera dem inom Stockholm.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-15, 18:12 #2
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
Skänk dom till Erikshjälpen. Då hamnar dom i alla fall inte på skroten direkt...

I dagar som dessa är väl 24 portas switchar som de du har inte överdrivet efterfrågade... Jag har själv en 24 portar ProCurve liggande i en låda!!

Hemma användare vill väl ha nåt utan fläkt, företag som har behov av så många portar köper väl direkt från Dustin, InWarehouse eller annat där garanti ingår...

Nej, jag vet inte. Det finns säkert någon som vill ha, men sen gäller det att du hittar denna någon vid rätt tillfälle!!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-15, 18:57 #3
Networks avatar
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Networks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Kolla med IT-Auktion.se, dom säljer all möjlig it-junk.
Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-20, 05:30 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag är aktiv i en idéell förening som kan behöva några stycken för vi ska bygga ut föreningens system så det får bättre kapacitet. Vi ska installera nytt tidtagningssystem om planerna går i lås och då kommer det behövas en hel del kringutrustning som datorer, skrivare, nätverkskablar, switchar m.m.

Behöver inte vara de senaste, vi har idag en Windows 95 burk med 8 bitars ISA-bus (ja det är äldre än stenålder) för tidtagningen.

PM:a om det är av intresse att skänka detta till föreningen.

Föreningen heter Västerorts RC Sportklubb (www.vrcsk.se ) och pysslar med Radiostyrd Bilsport (RB), ca 370 medlemmar (10% av alla organiserade RB-organiserade medlemmar i Sverige).
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-20, 11:01 #5
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag är aktiv i en idéell förening som kan behöva några stycken för vi ska bygga ut föreningens system så det får bättre kapacitet. Vi ska installera nytt tidtagningssystem om planerna går i lås och då kommer det behövas en hel del kringutrustning som datorer, skrivare, nätverkskablar, switchar m.m.

Behöver inte vara de senaste, vi har idag en Windows 95 burk med 8 bitars ISA-bus (ja det är äldre än stenålder) för tidtagningen.

PM:a om det är av intresse att skänka detta till föreningen.

Föreningen heter Västerorts RC Sportklubb (www.vrcsk.se ) och pysslar med Radiostyrd Bilsport (RB), ca 370 medlemmar (10% av alla organiserade RB-organiserade medlemmar i Sverige).
Du kan välla speca lite mer exakt vad du är ute efter, 1-10 datorer? nån gammal laser skrivare som spottar ut papper i evighet utan att behöva patroner, osv. Tjackade själv en rc bil förra vintern som dock smakade på betong på coop parkeringen. Dags att reparera lite kanske.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-20, 12:32 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU Visa inlägg
Du kan välla speca lite mer exakt vad du är ute efter, 1-10 datorer? nån gammal laser skrivare som spottar ut papper i evighet utan att behöva patroner, osv. Tjackade själv en rc bil förra vintern som dock smakade på betong på coop parkeringen. Dags att reparera lite kanske.
Idag har föreningen 2 gamla datorer, men skulle nog behöva 2-3 till gärna bärbara med XP men inget krav.

1-2 laserskrivare varav en gärna får ha en gammal hedellig paralellport och funka med Windows 95C.

2-3 Switchar

Samt något hundratal meter med TP-kabel.

Även Vattensäker el-kabel för utomhusbruk skulle sitta fint med något hundratal meter.

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-12-20 klockan 12:38
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017