FAQ |
Kalender |
2010-12-19, 02:24 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har precis köpt en ny SSD (hårddisk). Sitter och installerar alla gamla program och tänkte kolla om det är någon som har bra tips, då jag ändå är i farten.
På min egen lista finns: KeePass - Katalogisera och spara lösenord/inloggnignsuppgifter Snagit - För att ta olika typer av skärmdumpar VLC - Mediaspelar som äter allt Dropbox - Dela hårddisk med andra FileZilla - Ftp-klient (förmodligen inte bättre än andra, men det jag är van vid) ESET NOD32 - Tidernas bästa antivirusprogram Mozilla - Thunderbird och Firefox Jag har säkert glömt flera program. Bidra gärna med program/mjukvara som har gjort ditt liv enklare. Tips på plugins till tex firefox/thunderbird mm är också välkomna. |
|||
Svara med citat |
2010-12-19, 02:34 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Google - gTalk, gmail-checker, google chrome
Utvecklingsverktyg - Illustrator, Photoshop och Dreamweaver Mozilla Thunderbird Skype Det är nog de standardprogrammen jag drar in efter en ominstallation. :-) Orkar inte nämna uppenbara saker såsom word, antivirus m.m. |
|||
Svara med citat |
2010-12-19, 08:14 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Debian
Emacs Det var nog alla :-) |
|||
Svara med citat |
2010-12-19, 08:23 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Man börjar väl med...
Adium VLC Plex MAMP Sequel Pro Chrome Firefox Spotify Photoshop något schysst FTP-klient Coda Dropbox, ganska omgående, brukar spara en del viktiga småfiler där som kan vara bra att ha tillgängliga överallt. Både nytta och nöje alltså! Nu när mac app store snart kommer så blir det nog ännu lite lättare att hålla koll på vad som skall in direkt |
||
Svara med citat |
2010-12-19, 09:02 | #6 | |||
|
||||
|
PureText! Så man kan slippa att få med formattering när man klistrar in text som kopierats i Word, webbläsare etc.
|
|||
Svara med citat |
2010-12-19, 09:49 | #7 | ||
|
|||
Banned
|
DropBox + 1Password...
KeePass suger om man ser till kraftfullheten i DropBox och 1Password. Du lägger 1Password på ditt DropBox konto och har därmed med dig alla dina lösenord i din mobil och på andra datorer. |
||
Svara med citat |
2010-12-19, 11:16 | #8 | ||
|
|||
|
Windows förmodar jag (tog det på NOD32)?
CutePDF - PDF-printer IZArc - Gratis arkiverare AdBlock Plus - Blocker till Firefox Senaste Flashplayer såklart Microsoft Update |
||
Svara med citat |
2010-12-19, 11:49 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2010-12-19, 12:12 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
MAC OX X
- Adium (IM-klient) - Little Snitch (för att blockera portar och program etc.) - Transmission (torrent) - Skype - XAMPP (php-mysql server) - Safari - VLC - GEdit (min texthanterare för programmering) |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|