Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

url för kanji/katakana/hiragana

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-24, 23:26 #1
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2003
Flitig postare

Standard url för kanji/katakana/hiragana

Spånar lite på en japansk site, men när man kommer till att bygga upp urler så hamnar jag direkt på okänd mark. Siter på engelska, svenska och liknande språk så blir det ju ganska enkelt, men hur gör man med urlerna för japanska siter om man vill ranka lite högre på sökmotorerna. Man kan ju inte gärna klämma in katakana i urlen, och hur effektivt är det att skriva urlen på engelska, det kan väl knappast hjälpa att ranka högre.

Jag gissar att åtmistone ett par av mina antaganden ovan är fel, så rätta mig gärna.
Vill alltså få till snygga urler som hjälper mig att ranka högre för sökningar på japanska.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-25, 22:34 #2
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Jag kan inget om just Japan, men jag vet att i rysktalande länder är användandet rätt så engelskfierat. I Ryssland hoppar man mellan Ryskt och Engelsk tangentbordslayout hela tiden.

Jag hittar inga relevanta exempel på ryska nu, men i Ryssland finns både engelska domännamn och ryska namn skrivna med latinska bokstäver.

Som sagt, jag kan inget om just Japan, men kanske tillvägagångssättet påminner lite om det i Ryssland?
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-25, 22:50 #3
Flitig postare

Flitig postare

Ja, jag anser att ryska och latinska alfabetet är mer lika varandra än latinska och de olika japanska skrivtecknen. De siter jag tittat på i japan verkar ha engelsk text i urlerna, och helt utan SEO optimering. Jag börjar fundera på om det helt enkelt är så att sökmotorerna inte har någon teknik för att ta med sökord i urlen då tillåtna skrivtecken är så annorlunda.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017