Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Rimligt pris för .nu-domän

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-16, 14:37 #1
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
Är intresserad av att köpa en nu-domän med tillhörande annonsfinansierad webbplats. Domänen är ett kort svenskt (och tillika internationellt) ord i singularis och webbplatsen har runt 450- 550 besök om dagen.

Webbplatsen är inte direkt till salu men innehavaren är intresserad av att sälja.

Vad kan vara ett rimligt pris? I dagsläget tror jag inte att den ger någon större mängd annonsklick men jag tror nog den kan ha potential.

Idéer på rimlig värdering?
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-16, 17:14 #2
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 145
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 145
det finns olika värderingsmetoder om du läser runt hät...tex 10 ggr årsnetto, eller tre års netto totalt...åsikterna går isär. Då menas ofta i grunden sidor som är lite mer avancerat byggda...

Ser du potential i sidan, men inte innehavaren, så är det lättare att få det billigare.
Attila är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-16, 20:12 #3
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
För att kunna ge någon rimlig gissning av vad den är värt så måste man veta både vad det är för namn, se webbplatsen och framförallt få veta hur mycket den i dag drar in i månaden. Utan denna info är det helt omöjligt att göra en värdering.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-17, 08:37 #4
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
Självklart behövs mer info för att vara och en ska kunna göra en egen bedömning. Värdet skiljer sig ju väldigt åt mellan olika personer beroende på vad man tror man kan göra med domänen/webbplatsen.

Jag har lärt mig här att man nog inte ska lämna ut för exakta uppgifter då det ju finns många här som kan vara intresserade. Som jag skrev igår så rör det sig om mycket lite pengar som den här webbplatsen drar in. Troligen mindre än tusenlappen i månaden.

Jag var mest intresserad av en övergripande diskussion kring enkla svenska/internationella ämnesnamn i singularis som domännamn och hur intressanta nu-domäner är gentemot se-domäner. (Även om ordet fungerar internationellt ser jag inte nu-domänen som en seriös internationell domän... tyvärr)
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-17, 12:54 #5
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Möjligheterna jag själv såg med namn/webbplats samt hur utveklad den är i dagsläget skulel jag säga är det som spelar roll för min del.

Ett bra .nu eller.se domännamn ser inte jag så mycket värde i, det är snarare möjligheterna man själv kan hitta på som är det viktiga...
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-17, 20:26 #6
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 628
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 628
De mesta hänger på hur väl du kan konvertera trafiken till köpande kunder, och hur väl du tror att domännamnet slår igenom om du annonserar varor till försäljning från din sajt.
Om din domän är lätt att stava till och är beskrivande för vad du vill sälja, kan mycket väl det vara värt att betala mer för.

Det bästa med domäner är ju att om man sedan kan sälja domänen vidare om sin ide
inte slår ut så väl.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017