FAQ |
Kalender |
2004-03-24, 00:09 | #1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kan ett företag som säjer sig ha 38.000 dagliga besökare endast ha en 2:a som PageRank hos Google?
Eller är det en liten luring för att få besökaren att tro att sidan är viktigare än var den är. Tilläggas kan att sidan ifråga redirectas från index till en förstasida per omgående. Är det indexsidan då som egentligen får rankingen. Men inte sidan man hamnar på? Jag själv har cirkus 0-10 besökare /dag men har en 3:a... |
|||
Svara med citat |
2004-03-24, 00:27 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om andra sajter länkar till indexsidan så är det den sidan som får PR. Det kan då hända att den egentliga förstasidan får lite sämre PR men det brukar smitta av sig ganska bra.
Det kan nog vara idé att forska vidare i det. Testa tex sökningar där de borde komma högt upp i sökresultaten. Om de inte gör det får de besökare på något annat håll, och då kan man klura på varifrån. |
||
Svara med citat |
2004-03-24, 01:03 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan ju alltid kolla deras placering på Alexa.com
|
|||
Svara med citat |
2004-03-24, 05:31 | #4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2004-03-25, 20:11 | #5 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag kan kolla indexsidans PR åt dig om du skickar ett PM. Den kan även visa felaktig(för låg PR) om man redirectas via headern till en URL som google inte gillar. t ex example.com/Website?page=index Har sidan byggt upp sina 38.000 besökare per dag under några år tycker man ofast att responsen(därbland annat länkar till deras site) borde vara bättre än att ha Pagerank 2.
2004-04-01, 19:07 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-04-01, 20:31 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ledsen om jag blir lite offtopic, men jag tycker att dessa två länkar passar här.
På http://www.rustybrick.com/pagerank-prediction.php finns ett script som hämtar ditt pagerank från Google (utan toolbar, alltså), och dessutom predikterar vad din PageRank kommer att vara efter nästa uppdatering. Hur "rätt" det är eller hur det fungerar vet jag inte, men PR-värdet ser korrekt ut. På http://www.top25web.com/pagerank.php finns ett liknande script som visar en sidas PageRank (utan Google toolbar installerad, alltså). Finns någon som har mer info om hur de tar fram PageRank (från Google) så får ni gärna berätta! Att hämta PageRank från Google strider mot deras "användarregler" men är intressant, om inte annat så för "privat bruk". |
||
Svara med citat |
2004-04-02, 02:25 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Perfekt! Jag har länge letat en sån sida. Kör Linux och kan inte ha Googles toolbar.
|
||
Svara med citat |
2004-04-02, 03:09 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tack i alla fall för länkarna! Perfekt för brorsan som kör med Mac. |
||
Svara med citat |
2004-04-02, 03:54 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kan dock nämna att enligt verktyget så kommer WN att få PR 9, inte så troligt. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|