FAQ |
Kalender |
2006-05-20, 10:49 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det fler än jag som drabbats av den mailflod av erbjudanden som en person på Bidme.se som kallar sig för "Thomas Parker" skickar ut? På mindre än en vecka har jag fått över 30 mail, trots att det står i mailet att: "Detta är ett engångsutkskick och går inte att svara på. Er e-postadress raderas automatiskt efter ni fått detta medelande". Någon som har koll på vilka lagar som gäller i england för spam, det är nämligen ett engelskt bolag. Kanske dags att gå vidare med en juridisk prövning.
Har vi ingen från neno.se är på WN.se, i så fall får ni gärna kolla upp er kund och gärna stänga ner tjänsten under en vecka, spam ska inte löna sig! Han kör förrresten med den gamla klassiska Christian Lärka-metoden och spammar från ett estniskt bolag. |
||
Svara med citat |
2006-05-20, 11:17 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
japp har fått 2 st från dom idag + löpnade en massa pressr. från dessa.
|
||
Svara med citat |
2006-05-20, 11:32 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns det någon svensk sajt som (svart) listar svenska spam och spamföretag?
|
||
Svara med citat |
2006-05-20, 13:14 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
"Framför allt är Bidme en rolig plats som vi hoppas användaren ska tycka om och återvända till om och om igen, förklarar Thomas Parker Marknadsansvarig på Bidme.se" http://google.com/search?q=%22Thomas+Parke...ker%22+bidme.se Tel: 08-519 70 722, men eftersom "Bidme ägs och drivs av det brittiska företaget NPI Ltd." lär det dessvärre inte vara han som svarar. Jag skulle dock ändå slå en pling och höra vad som händer och ta det därifrån. |
|||
Svara med citat |
2006-05-20, 16:11 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Detta problem diskuteras också på webforum.nu
bidme.se använder sig av Nenos dnser, så förhoppningsvis vidtas åtgärder om det rapporteras till [email protected]
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-05-20, 16:34 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag fick samma spambrev.
|
||
Svara med citat |
2006-05-20, 22:22 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
12 st. Alla till olika domäner.
|
|||
Svara med citat |
2006-05-21, 00:33 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag också, 16 st nästan alla till olika domäner. Har lagt avsändare till junk e-mail.
|
||
Svara med citat |
2006-05-21, 10:19 | #9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Samma här så Bidme fick en egen liten rad i spamassassin.
|
|||
Svara med citat |
2006-05-21, 12:43 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Japp, fick spamm från dom med.
Hur blockar du specifika avsändare sådär i spamassassin Westman? |
||
Svara med citat |