FAQ |
Kalender |
2012-08-18, 01:06 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hallå! Jag är 16 år och börjar nu om några dagar 2:an i gymnasiet. Jag har funderat på ta en paus efter 2:an och plugga ett år i USA på high school, problemet är bara att det kostar en hel del. ( 70.000 - 100.000 ).
Jag har spelat fotboll sedan jag varit liten och går fotbollsgymnasiet i min stad. Har spelat i länslaget och spelar förvarande i en division 4 klubb. ( Provtränat med klubbar i högre divisioner ) Jag undrar om det går att söka stipendium för att exempelvis spela i fotbollslaget på high school. Vart hittar jag info om sådant? / Kevin |
|||
Svara med citat |
2012-08-18, 03:48 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har inte din skola utbytesprogram med någon skola i USA? När jag gick i skolan så hade vi utbytesprogram med USA, Tyskland, Spanien, Australien och Frankrike.
Kolla med studievägledaren på din skola. Det är hans/hennes jobb att hjälpa dig till USA, om du vill plugga där. Har ni inga utbytesprogram, så kan du ge studievägledaren i uppgift att kolla upp stipendier. |
|||
Svara med citat |
2012-08-18, 08:34 | #3 | ||
|
|||
|
Fotboll (i rund-boll-bemärkelse) existerar knappt i USA. Hur ska du då kunna få stipendium för det?
|
||
Svara med citat |
2012-08-18, 09:53 | #4 | ||
|
|||
|
På collage kanske du kan få stipendier men de flesta så åker ett år till USA under gymnasiet betalar själva.
|
||
Svara med citat |
2012-08-18, 12:23 | #5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|