Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Spara historik av betalningar och visa för användaren?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-21, 06:08 #1
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Comment Spara historik av betalningar och visa för användaren?

Hejsan!

Håller på med en tjänst på nätet då där jag tar betalt med kort.

Fick som respons av er att en större summa åt gången vore en bättre lösning och jag håller med. Så det är jag väldigt tacksam för.

Men vet inte vad jag vill ta betalt för riktigt än (har massvis med idéer "som alla andra") Men det hör inte hit nu åtminstone

Nu till en ny fråga:

Säg att användaren köper krediter för kanske 200kr.

Dessa vill jag att de ska kunna röra sig lite fritt med. Om ett premium-konto ska kosta 50kr i månaden. Eller att personen i fråga betalar för X för 20kr t.ex.

Borde jag tillhandhålla någon slags historik på detta tror ni? Eller kan detta avskräcka medlemmarna till att betala flera gånger?

Så att de inte kommer efter fyra månader och tänker "shit, har ju lagt ner endel på det här".

Jag vill gärna vara transparent med vart utgifterna kommer att gå senare på sidan. Men borde jag då även visa vad kunden har lagt pengar på?

T.ex. en tabell som säger såhär:

2013-12-20 13:53:17 Premium -20 krediter
2013-12-20 13:51:02 Insättning +200 krediter


Kanske dum fråga. Men dela gärna med er av synpunkter och bilder på hur ni själva har löst det (om ni har någon typ av "sådan här" lösning då förstås)

PS! Självfallet sparar jag ju historiken i databasen. Men om jag borde visa den visuellt för användaren tänkte jag.

Tack på förhand!
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-21, 09:50 #2
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Så länge din site riktar sig till vuxna (i sinnet) människor så är det aldrig fel att erbjuda
en ekonomisk historik.

Om din site riktar sig till fjortisar (i sinnet) så kan det vara, precis som du säger, negativt.
De har ofta ingen koll på vad pengar är och var de kommer ifrån. Om de inte har råd
med den nya vinterjackan så kanske föräldrarna ber att få kontrollera var alla pengar
tagit vägen. Om de då enkelt kan se detta på din site så kanske de väljer jackan före dig.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-21, 21:02 #3
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Så länge din site riktar sig till vuxna (i sinnet) människor så är det aldrig fel att erbjuda
en ekonomisk historik.

Om din site riktar sig till fjortisar (i sinnet) så kan det vara, precis som du säger, negativt.
De har ofta ingen koll på vad pengar är och var de kommer ifrån. Om de inte har råd
med den nya vinterjackan så kanske föräldrarna ber att få kontrollera var alla pengar
tagit vägen. Om de då enkelt kan se detta på din site så kanske de väljer jackan före dig.
Okej då kör vi på det

Vill att folk ska känna en trygghet ifall något känns oklart så vet de vad som hänt


Tack så mycket
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017