FAQ |
Kalender |
2012-05-12, 19:50 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det bara hos mig eller är det sjukt segt hos City Network nu i helgen? Började med WP-jobb i morse och det tog 20 sekunder per klick för något i wpadmin att laddas.
Har varit i kontakt med supporten som inte kunde göra något.. |
|||
Svara med citat |
2012-05-12, 21:16 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Inte säker på vad supporten sa men vi har sagt i några kommentarer här på WN och även ligger på driftstatus (som kommer förlängas) http://www.citynetwork.se/driftstatus/ så har vi ett antal saker som görs för att förbättra prestandan. Mycket hände redan i veckan som gick - mer kommer hända i nästa. De flesta sajter har sett rejälva förbättringar de senaste dagarna men vi har fortfarande flaskhalsar som kommer försvinnar här i dagaran. Tack för tålamodet.
|
||
Svara med citat |
2012-05-13, 09:47 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
CityNetwork är ALLTID segt.. det är nog det segaste webbhotellet jag någonsin arbetat mot...
|
||
Svara med citat |
2012-05-13, 12:37 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2012-05-13, 13:16 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En liten update på detta. Vi håller på med generella uppgraderingar men segheten i helgen här har precis lösts. Tyvärr var det mänskliga faktorn som spökade. Efter vår senaste uppgradering lyckades en av våra tekniker få till en konfiguration som störde brandväggar för vår delade miljö vilket drog ner hastigheten.
Nuco - Tåkigt att höra. Prova gärna nu så tror jag du känner en rejäl skillnad. Än fler uppgraderingar är på gång för att göra ännu snabbare. Testade ca 10 kunders sajter och alla laddar snabbt. |
||
Svara med citat |
2012-05-13, 15:00 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Alla dessa tre går snabbt för mig för det mesta. Sen har ju Binero och City Network lite irriterande Ajax-funktioner i sina nya kontrollpaneler. Man vet aldrig om man kommer få svar eller inte när det går lite segt. Loopia har tänkt lite mer på användaren i alla led.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-05-13 klockan 15:09 |
||
Svara med citat |
2012-05-13, 16:35 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Binero och Loopias webhotell svarar ju iaf och går att surfa till.
CN så får man ibland sitta och vänta på ftpn ska återansluta upp till 20 gånger när man laddar upp en WP installation och det är inte acceptabelt. Som tur är så har jag inga av mina egna siter på CN men tycker det är tråkigt för mina kunder som är kunder där och det bara är trögt. |
||
Svara med citat |
2012-05-14, 11:25 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Yllas - hårda ord. Ledsen om det vid tillfäll har varit trögt. Men nej - det är inte bara trögt som du utrycker dig väldig brett. Vi har haft vissa problem som vi agerat på och gjort uppgraderingar för. Vi har fått bekräftelse att det går bra för kunder som känt det mindre responsivt de senaste veckorna. Kanske fallet inte är så för dig på en specifik kund? Vill gärna i så fall titta på det åt dig - PMa med info så kan vi göra något så vi inte viftar för mycket med ord som att det bara är trögt - för det stämmer inte.
Vet att även FTP får ett antal förbättringar de kommande två veckorna - för övrigt. Ta gärna en titt på driftstatussidan för info om specifika problem som kan ha påverkat dig den senaste tiden: http://www.citynetwork.se/driftstatus/ |
||
Svara med citat |
2012-05-17, 22:29 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Grejen är johan att det är inte är mina konton. Jag kan inte lämna ut deras information om inte de bett mig göra det som du kanske förstår.
Ser en liten förbättring senaste veckan och det är ju något positivt iaf. Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-05-18, 09:25 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gott att höra att det är bättre Yllas. Om dina kunder har problem, som är värda att lösa, är de nog helt ok med att vi vet vilken domän de har så vi kan ta en titt? Svårt för oss att hjälpa dig om vi inte kan veta vilket konto det rör sig om. Fundera.
Oavsett härligt att höra att du känner som det fungerar bättre. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|