FAQ |
Kalender |
2012-08-29, 00:34 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tänkt köpa en laptop då min stationära inte längre håller måttet samt att jag inte längre orkar använda en stationär för webbdesign.
Är sugen på en Apple MacBook Pro 15" MD322S/A designen lockar men den är väldigt dyr.. Finns det någon annan ni skulle rekommendera? Ska vara skön att ha med sig om man ska iväg någonstans, ska kännas bra o arbeta med helt enkelt.. |
||
Svara med citat |
2012-08-29, 03:16 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Inget slår ju MacBook * , men kolla på Asus Zenbook, den är trevlig! Mvh |
|||
Svara med citat |
2012-08-29, 07:27 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nja, zenbook har för liten
skärm för att sitta och designa på |
||
Svara med citat |
2012-08-29, 14:35 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En 15" är ju inte skön att ha med sig alls... På tok för stort enligt mig! Sen vill man väl ändå ha över 15" skärm för lite seriös design. Jag hade kört på ca 13" om du oftast arbetar hemma och kompletterat med en större extern skärm på i alla fall 24". |
||
Svara med citat |
2012-08-29, 16:36 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
webbdesigners brukar vanligtvis ha en stor skärm att jobba med; 27" eller 24".
Sen att en stationär inte håller måttet för webbdesign men att en laptop skulle göra det är fel. Det finns inget som är bättre med en laptop än att kunna bära runt den. En stationär kan du bygga hur du vill så den passar dig perfekt. Det är ganska svårt och pyssligt att pillra i en bärbar. |
||
Svara med citat |
2012-08-29, 16:54 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
nworks,
Personligen skulle jag välja (eller har redan valt) en 27" iMac. Men du vill ha en bärbar och då är den du själv föreslog toppen. Idealet är att ha båda (en på kontoret/hemma och en med sig), men det funkar ju bara om ekonomin tilåter. Jag körde PC fram till 2005-2006, men nu är det bara olika varianter av Mac som gäller. Jag (personligen) tycker helt enkelt de i mångt och mycket är överlägsna i prestanda, kvalitet och framförallt utförande. Därmed inte sagt att jag därmed är så överförtjust i bolaget Apple som sådant, men det är en helt annan historia.
2012-08-29, 17:07 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-08-29, 17:10 | #8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Uppenbart är vi olika.
Prestandamässigt menar jag förvisso det jag använder datorn till. Tex. grafisk design och fotoredigering. Men även kvalitén på skärmen, färgåtergivning, tangentbord etc.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2012-08-29 klockan 17:14 |
|||
Svara med citat |
2012-08-29, 18:09 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2012-08-29, 18:16 | #10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
yakuzaemme,
Verkar inte dum alls, hoppas du får mycket nytta och nöje med den! Har aldrig testat den modellen, men förmodligen ett alternativ till Mac 15".
Svara |
|
|