FAQ |
Kalender |
2013-02-28, 21:58 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Sådär, nu är jag helt fri från jobb och vill ha ngt annat att göra. Jag är sugen på att göra något för webben som inte fokuserar på att dra in stålar utan mer att sätta min kunskap på prov och göra något coolt. Helst skulle jag vilja göra det med något större ramverk. Jag har användt Melt Framework tidigare men gillade ej det. Har du något tipps vad jag kan göra, skriv gärna ett flera förslag som jag och andra kan prova på att skapa.
|
||
Svara med citat |
2013-02-28, 23:34 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför så insnöad på att använda ett ramverk, nu när du har tid över så knåpa ihop ett eget.
|
||
Svara med citat |
2013-02-28, 23:50 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Varför inte ta en titt här:
http://www.ideaswatch.com/ Tips på ramverk finns redan i en rad andra trådar om du söker på forumet.
2013-03-01, 01:17 | #4 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag vill verkligen avråda dig från att bygga ett eget ramverk. Det är dumt att uppfinna hjulet igen.
Jag vill däremot tipsa dig om Laravel, som verkar väldigt intressant: http://laravel.com Snart släpps dessutom http://four.laravel.com som är ännu mer intressant!
2013-03-01, 01:28 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
JesperA, tyvärr det finns som sagt så många olika redan. Däremot har jag varit intresserad av att skapa ett CMS, likt Wordpress med olika teman, men det får vänta. Just nu vill jag göra något coolt, lite mer unikt och kanske lite onödigt men ändå häftigt att göra.
Alex, varför tycker du om Laravel? Själv vet jag inte vad det är ännu men om du jämför med Cake eller CodeIgniter, varför föredra laravel? =) |
||
Svara med citat |
2013-03-01, 01:45 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2013-03-01, 14:09 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Till exempel: PHP-kod:
Utöver Laravel finns också FuelPHP som också är nytt och coolt. |
||
Svara med citat |
2013-03-01, 14:15 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Var medveten om att Laravel är svårt att köra på delad hosting idag då få svenska webbhotell kör PHP 5.4, en del har inte ens kommit till 5.3 än.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-03-01 klockan 14:22 |
||
Svara med citat |
2013-03-01, 15:04 | #9 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Nytt och coolt räcker för testprojekt. Ska du göra projekt som ska underhållas bör du leta efter stabilt, väldokumenterat, välstrukturerat, välanvänt etc. Testprojekt/workshops är också bra för att se om det finns några starka fördelar eller nackdelar med ramverket för att använda det i seriösare projekt.
2013-03-02, 13:58 | #10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Laravel har jag inte provat, men det verkar väldigt lovande. Kohana är ett teknsikt sett väldigt bra ramverk, men tyvärr är dokumentationen ganska dålig och därmed är inlärningströsklarna höga(man måste t.ex. läsa core-källkoden ibland för att förstå hur det är tänkt även om det oftast känns logiskt och naturligt). Om jag skulle satsa på att lära med ett nytt ramverk hade jag nog gett den chansen till Laravel. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|