Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Crystone, ett skämt eller...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-14, 14:00 #1
turneround turneround är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2011
Medlem

Standard Crystone, ett skämt eller...

Har tröttnat på deras helt sanslösa dåliga prestanda. Det tar minst 10-15 sekunder innan ens sajterna börjar ladda...

Har mailat deras kundtjänst flera gånger utan svar... idag kom detta:

"Fått svar från teknik nu som kollat på detta. De hittar inget fel på servern, utan menar att det ibland kan gå lite långsamt då ni ligger på en delad server. Det man kan göra är att flytta er till en VPS eller dedikerad server, för att det ska gå lite snabbare."

Så Crystone tycker att detta är en acceptabel nivå för alla deras webhotell kunder uppenbarligen. Har 5 andra leverantörer i Sverige och aldrig varit med om maken till kundservice eller dålig prestanda.

Ger dom en sista chans att åtgärda problemet under dagen annars får det vara med detta oseriösa företag som tycker att 15 sekunders kopplingstid på en domän är acceptabla svarstider för deras kunder.
turneround är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-14, 14:18 #2
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
Om du vill gå över till en annan så rekommenderas Citynetwork, Binero, Mebo och Inleed. Dessa har bra priser och är stabila. City och Binero har dock haft en del problem den sista tiden men arbetar på att förbättra sin delade miljö.

Om det är priset som styr så är dessa ett bra alternativ.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-14, 14:32 #3
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2012
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar

Reg.datum: Oct 2012
När du ligger på delad server så kan det vara andra sidor som belastar. Jag skulle ringa dom och be dom flytta dig till en annan server, det brukar fungera.
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-14, 15:07 #4
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Binero upplever jag som mycket långsamma på en slasksida jag har hos dem.
City Network är betydligt snabbare.

Inleed är ju rätt så snabba men deras litenhet ökar risken för att de råkar ut för t.ex. överbelastningsattacker som de inte har rutiner att klara av.

Dock måste jag då påtala att CityNetwork har haft extrema problem med det på deras delade miljö senaste 2 åren ungefär.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-14, 15:14 #5
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Vad är det för site som du hostar hos Crystone?

Jag tittade på din profil och du nämner att du varit i branschen länge och har 50 siter, varför inte skaffa en VPS? Med det antalet siter och eftersom du är inom branschen så borde dina förväntningar vara högre än gemene man har på laddtider och prestanda samt att dina kunskaper borde vara i en sån nivå att en VPS skulle passa utmärkt.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-14, 15:27 #6
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av turneround Visa inlägg
Har tröttnat på deras helt sanslösa dåliga prestanda. Det tar minst 10-15 sekunder innan ens sajterna börjar ladda...

Har mailat deras kundtjänst flera gånger utan svar... idag kom detta:

"Fått svar från teknik nu som kollat på detta. De hittar inget fel på servern, utan menar att det ibland kan gå lite långsamt då ni ligger på en delad server. Det man kan göra är att flytta er till en VPS eller dedikerad server, för att det ska gå lite snabbare."

Så Crystone tycker att detta är en acceptabel nivå för alla deras webhotell kunder uppenbarligen. Har 5 andra leverantörer i Sverige och aldrig varit med om maken till kundservice eller dålig prestanda.

Ger dom en sista chans att åtgärda problemet under dagen annars får det vara med detta oseriösa företag som tycker att 15 sekunders kopplingstid på en domän är acceptabla svarstider för deras kunder.
Får jag då fråga hur mycket pengar du lägger ner för att få en stabil och bra drift? Återkom med en kalkyl så ska jag nog kunna hjälpa dig med problemet.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-14, 15:48 #7
Medlem

Medlem

De mest affärskritiska ligger inte på crystone eller på webhotell. Det finns behov av att använda denna typ av hosting ändå av flera olika anledningar.

De har nu iaf lovat att flytta sajterna till en annan server så får vi se om det händer något.

Är fullt medveten om att prestandan inte alltid är vad man önskar sig på delade webbhotells servrar men att man som kund skall acceptera horribla svarstider för att man citat "ligger på en delad server" är inte acceptabelt. Nåja. Vi får se om det blir bättre.
turneround är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-14, 17:00 #8
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2005
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Reg.datum: May 2005
Enligt helt nya rekommendationer från Google http://googlewebmastercentral.blogsp...load-fast.html
Så rekommenderar de max 1 sekund för en mobilsurfare innan han kan börja läsa texten på sidan.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-14, 17:14 #9
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar

Reg.datum: Jun 2012
Hejsan turneround,

Fredrik Björklund heter jag och jobbar som marknadsansvarig på Crystone. Detta låter väldigt konstigt, det måste ha blivit någon missuppfattning mellan teknik och support i ditt ärende. Kan du skicka över ditt ärende till mig så kan jag kolla över det direkt och se till att vi ordnar dina hemsidor! Du når mig direkt på [email protected].

Mvh,
Fredrik Björklund
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-14, 17:27 #10
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hejsan turneround,

Fredrik Björklund heter jag och jobbar som marknadsansvarig på Crystone. Detta låter väldigt konstigt, det måste ha blivit någon missuppfattning mellan teknik och support i ditt ärende. Kan du skicka över ditt ärende till mig så kan jag kolla över det direkt och se till att vi ordnar dina hemsidor! Du når mig direkt på [email protected].

Mvh,
Fredrik Björklund
Härligt initiativ
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017