FAQ |
Kalender |
2013-08-16, 03:42 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har hittat en domän med ett användbart fokusord. Men det är en .net domän. Någon som har en koll om .net funkar om man vill ranka en svensk sajt?
|
||
Svara med citat |
2013-08-16, 10:40 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Men det du bör fundera på är värdet till besökaren. Vill du bygga varuärke, sälja sida eller så framöver kan det vara värt att överväga en .se. Har dock själv .net sidor som rankar bra i sverige men personligen tycker jag det är lite sunkigare med .net. |
||
Svara med citat |
2013-08-16, 13:08 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
.Net går att ranka bra med. Dock som Legendarisk säger så är det alltid bättre att ha .se om du ska bygga ett varumärke. Ska du bara ranka en affiliatesida som listar något så fungerar .net bra.
|
|||
Svara med citat |
2013-08-16, 13:24 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för kunskapsdelningen
|
||
Svara med citat |
2013-08-16, 15:37 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Brallis AB (Brallis.se) som säljer skönhetsprodukter på nätet har även dragit igång en e-butik på adressen Smink.net. Lite intressant att de gör en satsning på [nyckelord].net och inte bara [fantasinamn/slanguttryck].se
Tillägg: Hur Smink.net kommer att ranka på Google får framtiden utvisa, just nu position 28 på "smink" enligt gserp.se Senast redigerad av dannelito den 2013-08-16 klockan 15:42 |
||
Svara med citat |
2013-08-16, 22:38 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
2013-08-16, 23:53 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Den här tråden ligger förvisso i kategorin "sökmotoroptimering", men jag tänkte även på de tidigare inläggen om att det är bättre med en .se-domän för att bygga varumärke i Sverige. Just Smink.net satsar inte (enbart) på SEO, det var nämligen genom deras affiliateprogram på Tradedoubler som jag lade märke till dem ö h t. Det får en annan att börja fundera lite kring [nyckelord].net vs [nyckelord+annat].se eller [fantasinamn].se vad gäller att bygga svenskt varumärke |
||
Svara med citat |
2013-08-17, 20:11 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag håller inte riktigt med där att det inte har relevans. Jag vet ju iofs inte hur det var för 5 år sedan, då kanske det hjälpte jättemycket men jag märker definitivt att det hjälper att ha en nyckelordsdomän för rankning. Sen är det såklart andra saker som spelar roll.
|
|||
Svara med citat |
2013-08-18, 06:29 | #9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
2013-08-18, 19:01 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Läste lite hastigt så det var ett dåligt citat. Dock så vill jag ändå påpeka att det är en fördel att ha nyckelordsdomäner.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|