Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

City Network, Crystone eller någon annan billig?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-09-01, 07:46 #1
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Medlem

Standard City Network, Crystone eller någon annan billig?

Jag behöver en ny host i Sverige och tänkte höra mig för vilken ni rekommenderar - City Network eller Crystone? Jag ska köra ca 3-5 olika webbplatser med Wordpress. Inga tunga plugins eller något sånt bara det vanliga inklusive några standard plugins som Ultimate SEO osv.

Anledningen till varför just dessa två alternativen är att dom just nu har billiga erbjudanden och jag vill komma så billigt undan som möjligt. Vet ni av andra webbhotell som just nu säljes billigt får ni gärna höra av er. Helst i form av 100 kr för första året eller dylikt.
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-01, 09:36 #2
Medlem

Medlem

Det som lockar mig är deras kampanjpriser. Ca 100 kr för ett år och därefter gäller deras vanliga priser vilket är ca 1000 kr per år.

Din slutsats är alltså att Crystone och City Network är båda urusla? Skulle vara intressant om du kunde utveckla ditt svar och berätta om den erfarenhet du haft hos dom, t.ex hastighet för Wordpress-sidor och dylikt istället för att dra jämförelser med pizzor.
Oläst 2013-09-01, 10:09 #3
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
De är inte urusla men som i alla fall så får man vad man betalar för. Vilket i sig kan låta negativt och det är inte meningen. Dock är det så att man går in med höga förväntningar (sidan kommer att ladda snabbt, hög öveföringshastighet av filer, stabil upptid osv) och de förväntningarna kommer att förändras, till det sämre.

Det finns väldigt många trådar om båda leverantörerna, både när det gäller prestanda och upptid, det är nog det som gör att det blir en "pizzajämförelse". Vad jag tycker är viktigast för din del är att du använder kontot som en vanlig entusiast och inte har några "affärskritiska" sidor där.

För båda är helt okej om man vill hosta en blogg, litet forum eller så. De är väldigt stabila och tillhandahåller en grym tjänst för det priset man betalar.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-01, 11:44 #4
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Jag har fortfarande lite svårt för CityNetworks support. Men helheten skulle jag nog vilja säga att CityNetwork är ett bra val. Mina sidor har fått ett uppsving och deras e-post server har fungerat riktigt bra.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-01, 13:02 #5
Medlem

Medlem

Tack för er feedback. Crystone erbjöd mig ett år gratis så får väl pröva dom helt enkelt ett tag och rapportera här för nån annan att läsa huruvida bra dom var.
Oläst 2013-09-01, 14:41 #6
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2012
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar

Reg.datum: Oct 2012
Jag själv använder Crystone till mina sidor i dagsläget och dom är bra tycker jag. Man måste alltid ha i åtanke att för 9kr i månaden (eller vad de kostar) så kan man inte kräva att din sida laddar snabbast av alla. Crystone har en bra support tycker jag har även pratat med City Network och dom hade också en bra support. Jag kanske inte har haft så jättestora problem eller frågor utan har flyttat sidor från olika servrar och sålt domäner som jag har fått hjälp med.

Båda två är bra och man kan verkligen lita på dom. Men vill ändå avsluta med att om du ska ha "affärskritiska sidor" så är det bättre att lägga lite mer pengar på deras andra alternativ eller någon annan leverantör.
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-01, 14:54 #7
jtmf jtmf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2013
jtmf jtmf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2013
Efter att ha testat flertalet svenska aktörer så kan jag varmt rekommendera oderland!
jtmf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-01, 22:22 #8
Medlem

Medlem

Okej, tack för infon!
Oläst 2013-09-01, 23:20 #9
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Hej alla - vi kör absolut kampanjer men man skall nog akta sig för att dra för stora växlar på kampanjer. Vårt pris är 74 kr per månad inklusive moms som standard. Om du betalar på lite längre sikt kan du få ett bättre pris på det. Nej vi är varken billigast eller dyrast.

Vi driftar idag allt från lasses plåt till Svenska staten till svenska spel till försäkringskassan i vår webbhotellsmiljö. De senare har vi fått gå igenom en del processer för att de skall välja oss. Även koll på prestanda mm. Vi erbjuder i vissa fall mer än många med Varnish som standard tex. Just för att ge dig som önskar den där bästa prestandan en chans.

Poängen jag ville göra är att - för att någon kör en kampanj - förväxla det inte med ett pris som alltid ligger på en extremt låg nivå. Kampanjer är en del av våra liv - ni ser det säkert i resten av världen - vare sig ni köper läsk på ICA eller kanske en tröja på Dressman.

Lycka till med Crystone Knös!

Ha en härlig kväll alla!
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017