Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dumförklarad av supporten hos City Network

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-28, 22:59 #1
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Question Dumförklarad av supporten hos City Network

Jag köpte nyligen en domän. Den överläts till mitt Binero-konto och senare överförde jag den till City Network. 23 oktober kom en förnyelsefaktura från Binero och 27 oktober en förnyelsefaktura från CN. Två fakturor för samma domän?

Så jag skrev till City Network som svarade att de skulle ha betalt för att de står som registrar. J på supporten menade att "Troligen har du ett webbhotell hos Binero och det kan vara det dom fakturerar dig för."

Mmm..precis, eller inte. Det står klart och tydligt i fakturaspecifikationen att det avser domänen, och jag har ett domänkonto hos Binero. Jag kan förstå felet i påståendet men en mindre bevandrad kund kanske inte gör det.

Så frågan är: Är det standardsvaret hos CN att skriva så som J gjorde? Det är direkt vilseledande och ja, jag blir irriterad. Det är så urbota dumt att ge sig på att försöka dumförklara mig.
altruixm är inte uppkopplad  
Oläst 2013-10-28, 23:08 #2
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Känns som det är Binero du ska vara sur på och inte på CN som fakturerar dig för en domän som CN är registrar för istället. Killen på CN gissar ju bara på varför Binero har fakturerat dig.
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2013-10-28, 23:10 #3
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Om du tycker att det där är att bli dumförklarad så är du lättstött enligt min mening. Visst, det är en klantig formulering men jag anser att du har övertolkat meningen.

För din egen skull, kontakta aldrig Bredbandsbolagets eller Telias support, din hälsa skulle antagligen bli allvarligt lidande för där kan man få riktigt dumma svar.

Blodtryckshöjare #1
Efter att man i den automatiska telefonsupporten hos Telia väljer att man har problem med sin internetuppkoppling får man höra ett automatiskt meddelande:
Citat:
Du vet väl att du kan få mer hjälp på vår hemsida
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2013-10-28, 23:12 #4
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Det enda killen på CN kan göra är att gissa... Han har troligen inte tillgång till Binero's system...
gregoff är inte uppkopplad  
Oläst 2013-10-28, 23:34 #5
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Han börjar ju med "Troligen...". Jag ser verkligen inte det som något dumt. Han vet ju inte vem du är och drar alla över en gräns, alltså en person som kanske inte vet så mycket.
MusikMixen är inte uppkopplad  
Oläst 2013-10-28, 23:36 #6
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg

För din egen skull, kontakta aldrig Bredbandsbolagets eller Telias support, din hälsa skulle antagligen bli allvarligt lidande för där kan man få riktigt dumma svar.
Klockrent! Du har så rätt så.. Fast man säger till supporten "Jag har stängt av routern i 30 min men inget händer" så kan man mycket väl få höra. Stäng av din router i 30 min, sedan prova igen. Fungerar det inte så kontakta oss igen
MusikMixen är inte uppkopplad  
Oläst 2013-10-29, 00:04 #7
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Han vet ju inte vem du är och drar alla över en gräns, alltså en person som kanske inte vet så mycket.
Precis. Och där har vi kärnan i problemet.
altruixm är inte uppkopplad  
Oläst 2013-10-29, 06:23 #8
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av altruixm Visa inlägg
Precis. Och där har vi kärnan i problemet.
Hur tycker du han skulle agerat istället? Om han är för teknisk så kommer hans mindre bevandrade kunder stå och gapa. Och flera av dessa kommer inte kunna erkänna att de inte förstår utan säger:
"-Ok, då ska jag testa. Tack så mycket".

Därför måste man börja på en låg nivå för att känna av läget och sen anpassa sig.
KristianE är inte uppkopplad  
Oläst 2013-10-29, 09:22 #9
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
CN dumförklarar dig för att de försöker vara hjälpsamma och ge en möjlig förklaring för Bineros agerande? Egentligen borde de bara direkt hänvisa dig till Binero, men nu försöker de vara vänligare än så ...
Clarence är inte uppkopplad  
Oläst 2013-10-29, 11:19 #10
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 137
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 137
Det beror även på hur utförlig din fråga är.
När jag kontaktar någon form av support, så ser jag till att framhäva redan tidigt att jag testat alla standard-knep, dvs ger en steg för steg-förklaring på vad jag gjort.
Supporten kan därmed tala om vad jag missat, eller om felet ligger hos dem.
I det här fallet, så anser jag att CN agerat helt korrekt.
Detta utifrån det jag fått från TS.
gusti är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Taggar
crm, support, webbhotell


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017