FAQ |
Kalender |
2007-02-15, 13:26 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! har precis beställt 2 st kampanjer som skall visas på MSN Messenger och på Aftonbladet Klick.. Är det någon som har någon erfarenhet av att annonsera hos dessa.. Vad kan man vänta sig för resultat..?
Känns som att MSN är en sämre deal än aftonbladet..? Liten pyttebanner i ett fönster som oftast är minimerat.. ? Kampanjen gäller en livsstilscommunity.. /Kenneth Nattstad.se |
||
Svara med citat |
2007-02-15, 13:37 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hmm nu har jag inte annonserat i någon av dessa du nämner, men då jag antar att det är ett community för 18+ du driver så skulle jag nog säga att msn är ett bra alternativ, visst det är en liten logga, men se bara till hur många i den åldersgruppen som faktiskt använder msn varje dag som sin största kommunikationsform. skulle nog tro att du når fler i den åldersgruppen på msn än på aftonbladet.
på msn är det bannerrotation va? hur många ligger i rotationen samt hur länge visas din bild i stöten? Men eftersom du har annonserat i båda så bör du nog kunna räkna med att det ramlar på endel nya medlemmar. |
|||
Svara med citat |
2007-02-15, 13:41 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Köpte 700.000 visningar på MSN under 4 dagar.. Tror det motsvarar typ 25% av totalt antalet visningar.. Så viss rotation blir det nog..
Vi riktade annonserna till 18-24 på MSN också.. För att få rätt målgrupp. Är lite skeptisk just till MSN dock för jag kan inte minnas att jag någonsin klickat på en enda banner där.. :/ |
||
Svara med citat |
2007-02-15, 13:53 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hehe nu när du säger det så har jag nog inte heller klickat på nån banner i msn. Men man får helt enkelt hoppas att om du har en tillräckligt flashig annons så ska det nog dra iallafall.
700.000 det var inte illa, vill inte veta vad det kostar.. sen aftonbladet lär inte heller ta in annonser för småpengar =) du får lägga på några "plus" tjänster på ditt community för att kompenser om det failar =) lycka till MVH |
|||
Svara med citat |
2007-05-23, 15:02 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vore kul att höra vad du tyckte om kampanjerna nu efteråt, var de värda pengarna? Vad gav mest?
|
|||
Svara med citat |
2007-05-23, 15:11 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja verkligen; det är mycket olika utfall med kampanjer. MSN och Aftonbladet är spännande om man kör breda kampanjer.
Någon som vet ifall man kan rikta på MSN? |
|||
Svara med citat |
2007-05-23, 16:28 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad kostade annonseringen på MSN?
|
||
Svara med citat |
2007-05-23, 16:32 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har inte de flesta av er någon tool som tar bort den där reklambannern på msn??
Jag och alla jag vet har iallafall tagit bort den.. |
|||
Svara med citat |
2007-05-23, 16:58 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-05-23, 17:25 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Känns väl mindre relevant om folk har en tool som plockar bort annonser? Dem bör ju inte ingå i de 700 000 visningarna som han har köpt endå?
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|