Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kassaklossar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-26, 06:10 #1
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Bara ett inlägg till!

Ett tips jag vill ge är att aldrig annonsera på kassaklossar, varuavskiljare, kundpinne, kassapinne och allt vad det kallas. Dvs. träpinnen (eller plast) man sätter mellan kunders varor på det löpande bandet. Flera säljare sitter och ringer upp för att sälja in dessa annonsmedier till små företag.

Det kostar nästan lika mycket som att annonsera i en lokal tidning (några tusen) och ger såvitt jag vet inga kunder alls.

Nu kanske det är så att det visst ger kunder för att Bosses hårfrisering annonserar där jämt och säger att det är jättebra. Men Bosse har inte en jävla aning hur man räknar ut ROI och hur man spårar var sina kunder kommer ifrån.

Vill du driva in trafik och försäljning till en webbplats eller webbutik. Verkar det vara som att kasta pengar i sjön.

De enda som tjänar på att annonsera med kassaklossar är stora varumärken som vill stärka sitt varumärke som banker, svenska spel, tidningar och självklart företaget som säljer klossen. :lol:

Om någon säljer kassaklossar här - hoppas du tar illa up. B)
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 06:40 #2
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
Tack för tipset. Den som sett Derren Browns filmer, och då särskilt klippet om Subliminal Advertising lär dock inse att det förmodligen går att tjäna pengar på denna typ av marknadsföring om man kombinerar det med andra väl valda metoder... Men skippar man helheten och fokuserar på en enskild detalj i en marknadsstrategi kan man nog luras att tro att den inte ger något. (Vilket i och för sig var ungefär vad du påstod också...)
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 07:37 #3
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

För rätt företag är det säkert lönsamt. För såkallad ökad "brand awareness". Aftonbladet och Triss är frekventa annonsörer på dessa medier.

Men lönsamt för småföretagare? Nej.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 10:17 #4
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Det beror ju lite på hur man vill bygga sitt varumärke.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-26, 14:13 #5
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Aftonbladet finns ju i kassan och det brukar ju stå typ "glöm inte att köpa Aftonbladet" klart det ger lite.

Men om man inte har en produkt som säljs i kassan kan jag tänka mig att det suger!
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 03:06 #6
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2003
När de började med trissreklamen på sina kassaklossar (några år sedan) så fick jag för mig att köpa en trisslott, fast jag aldrig annars köper lotter. Jag frågade kassörskan (tror det var på coop) om de sålt mer triss nu med reklamen och hon skrattade och sa att det var sjukt stor skillnad de första veckorna de hade haft reklamen. Så det funkar nog bra som en påminnare, men jag ställer mig också tveksam till annan reklam på dessa.
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 03:21 #7
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Men just Trisslottsreklamen på kassaklotsarna är ju så bra som det bara kan bli... då påminns man att köpa en lott några sekunder senare i kassan... Det är ju inte samma som att "kom och köp bil hos Nisses Bil".
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 03:51 #8
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Tänkte på det där igår när jag stod i kön för att betala, att det finns mängder av intressant platser att sälja reklam på. Hur skoj är det att varje gång stå att glo in i en rad med tuggummi när man väntar lixom? =)
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-27, 04:03 #9
Seattlegrunges avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar

Hade varit roligt om tuggummi-tillverkarna hade haft reklam på kassaklotsarna, snacka om overkill! Dels se Stimorol på klotsen man tar i handen och sen vänder man blicken uppåt och möts av Stimorol över hela hyllan...

Tror inte Stimorol och de andra tuggummifabrikaten behöver tänka på kassaklotsarna
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-05, 22:28 #10
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
I Solna centrum ska de visst montera en skärm vid kassan och köra reklamfilm på den. Det ska finnas i alla butiker. Jag har inte kontrollerat det. I alla fall så blev jag uppringd av en kille som ville sälja på sådan reklam till mig. Har man bara rätt produkt kan det nog fungera, men det har ju inte jag för sådan reklam. Men det var svårt att övertyga försäljaren om det.

Från det ena till det andra så kan försäljarna vara lustiga. Jag hade en banner på ICA-kurriren en gång i en månad. Pris 5.000 kr. Ni kan inte ana hur mycket jobb han lade ner på att sälja den till mig. Vad hände sedan när månaden var slut? Inte ett pip hörde jag från denna försäljare. Jag vet inte om han glömde bort mig eller "skämdes" över det dåliga resultatet bannern gav.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017