FAQ |
Kalender |
2004-06-14, 02:36 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Någon som har något bra förslag på färdigt script för sida som ska vara lite uppbyggd som community ?
Ska kunna skapa mycket infosidor osv, som man ska välja om man kan kommentera. Flera admins, till olika delar av sidan. Sektioner med egna infosidor och forum, forum med möjlighet till modrewrite osv. Är phpnuke mitt enda alternativ eller finns det något annat jag ska kolla på ? Mer som en sida med olika sektioner med inbyggda forum till dem, som är sammankopplade. |
||
Svara med citat |
2004-06-14, 02:54 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kolla in http://test.opensourcecms.com/
håller själv på att testa Xoops, kolla in www.xoops.org den har inbyggt forum, finns även ett hack för att kunna ha t ex phpbb eller ipb som forum ist för det inbyggda, med samma databas som resten av sidan. |
|||
Svara med citat |
2004-06-14, 07:55 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
PostNuke, Xaraya, Envolution (alla "forkade" från PHP-Nuke), Mambo OS... Det finns nästan obegränsat. Själv kör jag med PostNuke och Mambo, vilka jag är mycket nöjd med. ezPublish och TYPO3 är 2 andra "stora" scripts.
Kolla på hotscripts.com beroende på vilket språk du vill använda. Finns en del perl-script oxå, men där är jag mindre bevandrad... Har dock kikat lite på WebGUI från plainblack.com vilket verkar kanon! |
||
Svara med citat |
2004-06-14, 09:52 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
phpNuke är allt annat än ditt enda val. Låångt därifrån
Du kan testa de flesta vanliga systemen på http://www.opensourcecms.com/ innan du bestämmer dig. Oliak CMS system passar till olika typer av sajter. Själv har jag driftsatt sajter baserat på PostNuke, Mambo och Typo3 med gott resultat. Hör gärna av dig om du vill veta lite mer. |
||
Svara med citat |
2004-06-14, 15:40 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ska kola lite på postnuke och mambo nu, har de några klara fördelar mot phpnuke ?
|
||
Svara med citat |
2004-06-18, 09:31 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Högre säkerhet...
Mambo är lite mer av ett eget system, medan PN däremot liknar PHP-Nuke mycket (avknoppning). |
||
Svara med citat |
2004-06-18, 14:20 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
postNuke är i stort sett helt inriktat på communitys och "Slashdot-liknande" hemsidor.
Mambo är en mer generell CMS, men det mest du efterfrågar finns redan. Personligen har jag funnit Mambo, speciellt sedan version 4.5, enklare att "pilla i" än PN. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|