FAQ |
Kalender |
2009-05-09, 16:09 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag startar just nu en jobbportal och det känns nästan omöjligt att få företag att platsannonsera hos mig, jag har ju inga arbetsökanden eller arbetsgivare. Jag har skickat ca 100 riktade e-post och erbjudit den person som är ansvarig för rekryteringen på företaget att platsannonsera gratis i 2 månader, men inget napp än. <_<
Jag har tyvärr inga kontakter som kan tänka sig att annonsera hos mig, så det ser mörkt ut just nu. Men jag kommer så klart inte ge upp, men vill gärna höra hur ni skulle ha gjort! Ska jag skippa de "superpersonliga" e-posten dvs "Hej Jonas, jag skulle vilja inleda ett samarbete med dig eftersom Nordea...osv) och börja skicka ut större volymer e-post utan t.ex namn på personer/företag? Eller är e-post dumt i början dvs måste jag ringa till företagen istället? Tack på förhand! |
|||
Svara med citat |
2009-05-09, 16:17 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Min erfarenhet är att e-post är uteslutet då man först ska få kontakt med företag. Ring upp och försök få till ett möte / demo, fungerar så mycket bättre.
|
||
Svara med citat |
2009-05-09, 16:22 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-05-09, 18:26 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är det eviga gisslet med den typen av tvåvägssajter. Det kräver väldigt mycket arbete eller resurser för att få dom att lyckas idag och även då är det tufft. Att ringa är nog ditt bästa val, företag ser på det med helt andra ögon då än om det kommer ett anonymt mail.
2009-05-09, 18:56 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-05-09, 19:23 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du investerar antingen i marknadsföring eller i en person som jobbar i sverige med möten. Det är nästan omöjligt för dig att få något seriöst företag att annonsera ut sina jobb på en okänd sida, att det är gratis har ingen betydelse. Just nu är det svårt att hitta jobb så det är inte till din fördel.
|
|||
Svara med citat |
2009-05-09, 20:34 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
eller så kan det vara till fördel, om man lyckas få igång siten. Vad händer då den dagen det finns massor med jobb att annonsera ut?
Men, denna typ av site kräver investeringar vad gäller både tid och pengar. Har man inte myckat av båda är det nästan dömt att misslyckas på förhand, även om ideen är super och det finns en plats i nischen. Patrik Berggren |
||
Svara med citat |
2009-05-10, 13:22 | #8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns hur många jobbsökarsiter som helst idag.
Vad är det som gör sajten unik och värd för en arbetsgivare att lägga ned tid på den? Jag brukar bli uppringd av ett gäng såna siter för att de vill att man ska annonsera efetr folk via dem. Men det ger sällan något för mig som arbetsgivare, det måste till en stor volym med kvalitativa sökande på siten för att det ska vara intressant. manpower har en strategi där de lusläser arbetsförmedlingens webbplats efter nya annonser och så ringer de upp mig när jag lagt ut en annons på AF och frågar om de får lägga ut min annaons gratis på deras webbsite. Jag kan säga att jag var mycket skeptisk trots att de var ett välkänt företag som ringde, det brukar alltid vara något mysko när det ringer telefonsäljare.... Kommer det emejl från okända brukar jag radera direkt om mitt spamskydd missat det. |
||
Svara med citat |
2009-05-10, 16:21 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-05-10, 17:09 | #10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad är det som gör din sida bättre än AMS då? Varför skulle man vilja använda just din sida?
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|