FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns det någonstans man kan se vilka .se-domäner som registrerats senaste tiden (realtid eller fördröjt)? Upptäckte att en .com-adress (som är ointressant...) registrerats bara några dagar efter att jag reggat .se-adressen... På .com-adressen ligger det en "klassisk" sida med reklamlänkar och lite "till salu"-info. Det intressanta är att jag fortfarande inte "gått ut" med adressen då projektet fortfarande ligger på tänk-stadiet, så det borde bara vara jag som känner till adressen ifråga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har drabbats av samma sak... registrerade några adresser och bara 2 dagar senare registrerades ett antal liknande .se enligt samma mönster som mina registreringar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I mitt fall var det inte ens ett generellt ord, utan två sammansatta som det inte fanns sökträffar på ens, men nu finns det ju med copysajten igång...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har själv utvecklat en enkel liten tjänst för eget bruk för att ungefärligt hålla reda på de dagvis senaste registrerade .se-domänerna. Dock täcker den bara registreringar sedan 2005-08-11. Täcker inte heller de senaste dagarnas registreringar.
reghistory.domanreg.se. Innehåller även lite småbuggar (t.ex. 2 dagars förskjutning i datum-redovisningen i förhållande till egentligt registreringsdatum). Edit: Aha, var visst historik för .com-domäner du var intresserad av?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Får man fråga hur man får tag på rådatan till tjänsten?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |