FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Momsreg-nummer = Org.Nr. Så ja, du kan söka på Yreg.se om detta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
yreg.se = Yrkesregistret AB alternativt ComItNet AB som ägare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Comitnet vägrar släppa missnöjda kunder Comitnet straffar missnöjda kunder Comitnet fortsätter att lura småföretagare ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
notis: Momsregnr och org. nr. kan vara olika, vilket jag fick erfara nr Lidköpings kommun returnerade en faktura, med kommentaren att de krävde att både org.nr och momsreg. nr angavs på fakturan (jag hade hoppat över momsreg.nr eftersom det var samma nr)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Momsregistreringnummret och organisationsnummret är aldrig lika, däremot bygger de på samma sak. Org.nummer är 111111-1111 medan momsregistreringsnummret är SE111111111101, alltså SE framför och 01 bakom. Tidigare kunde man på momsregistreringnumret se i vilket län företaget hade säte men numera får alla 01 efter. Bara för att ett företag har ett organisationsnummer så innebär inte det med automatik att man också har ett momsregistreringnummer. Det är bara företag som sysslar med momspliktig verksamhet som är momsregistrerade vilket kan vara en anledning för en sådan kund som kommunen att även vilja se att man är momsregistrerad innan man godkänner en faktura med moms.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Yreg har väl en bra tjänst, men deras säljteknik och blåsa kunder är inte att rekommendera... annars bygger de bra saker för sig själva, såklart..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
det jag undrade var om någon visste någonstans förutom skatteverket man kan få tag på dessa nummer.?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||