FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Nobody
Det är en .com och en sida som riktar sig till engelsktalande us, uk osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Måste bara ställa en fråga då till dig TjörnDesign.
Dom som ligger på B-one, (deras servrar ligger som bekant i danmark) hur kan dom få en mycket bra placering i google när sidan är skriven på det svenska språket och att sverige också är målgruppen? Okey, danmark ligger ju inte lika långt från oss som usa, men ändå, ett annat land. Förklaring TjörnDesign? ***Editerat***' Läste lite slarvigt det du hade skrivit innan mig Nobody Var ju nästan det jag själv skrev..... /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Nobody
Nej det vekar inte vara så nödvändigt eftersom jag har en sida som funkar helt ok på yahoo och yahoo.uk och den ligger på en svensk server. Sen vet ju inte jag om om det skulle bli ännu fler träffar om den låg i usa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bara en sidnot:
En engelsk sida jag har ligger på surftown = danmark. Den rankar extremt bra på MSN.dk på engelska termer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
Det beror helt på konkurrens/hemsidan/temat/ mm. Om hemsidans språk är svenska men sökordet är likvärdigt eller samma på danska så är ju frågan..... Skall Google prioritera Google Danmark eller Sverige om den inte vet. Vi har mängder med exempel på att detta är ett problem. Detta är ett generellt svar men man måste titta på varje enskild hemsida med nya ögon. Jag skall ta ett typexempel. Måste dessvärre skriva url'en för att ni skall förstå. mortgage4spain.com låg i sverige. Mållandet var England och sökordet spanish mortgages. Kunden kom inte längre upp än top30 i England när han låg i Sverige. Efter flytten tog det en vecka till top10, nu ligger han ganska bra till på andraplats i England. Detta hade inte gått utan flytt med den konkurrensen som finns 4,9 milj sidor. Hoppas ni ursäktar det specifika exemplet, ni får editera bort det om ni måste. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|