FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Tänkte jag lite smidigt skulle knåpa ihop en fakturamall att använda i Excel...men inte då. Vad jag har problem med är följande: Jag har två dokument, dels fakturamallen, dels en arbetsbok med samtliga artiklar jag kan faktura. De är uppdelade i celler: Artnr, Beskrivning, försäljningspris. Vad jag vill ha är typ en rullmeny i fakturamallen som klarar att visa de artnummer som ligger i arbetsboken med mina artiklar. Dessutom vore det smidigt om beskrivning och försäljningspris följer med och lägger sig i de olika cellerna. Jag lyckades få in en rullmeny genom "Data>Verifiering". Men jag lyckades inte hämta data från en extern excelfil, ej heller få med Beskrivning och försäljningspris. Nån som har tips på hur man gör..? Är säkert jättelätt, för jag har för mig att jag har gjort något liknande a long time ago... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bifogad Excelfil innehåller ett embryo till det du frågar efter, fick det bara at tfunka med en rad men resten kanske du kan fixa till själv....
Jag la upp det som två flikar, en "Faktura" och en "Artiklar". Funktionen som jag anvöänder för uppslag är DHämta(...) Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-18 klockan 01:44 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|