FAQ |
Kalender |
2009-09-15, 11:09 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej! Någon som vill hjälpa mig med några saker.
Jag vill ta bort texten "visa forum" och "visa tråd" Som jag förstår ligger detta i language, men när jag tar bort dessa rader där får jag ett bindestreck som första tecken i titeln? Hur bör ordningen i overall_header vara för att endast visa titlen samt mitt domännamn. Klickar du på forum ska ska det endast vara titlen på forum sanmt domännamn. Hoppas någon som kan phpbb kan hjälpa mig |
||
Svara med citat |
2009-09-15, 18:04 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Bindestrecket finns i viewtopic.php och viewforum.php. Edit: Filerna går inte att nå via adminpanelen utan får redigeras via FTP.
// Output the page page_header($user->lang['VIEW_TOPIC'] . ' - ' . $topic_data['topic_title']); viewtopic.php // Dump out the page header and load viewforum template page_header($user->lang['VIEW_FORUM'] . ' - ' . $forum_data['forum_name']); viewforum.php Senast redigerad av PerD den 2009-09-15 klockan 18:11 |
||
Svara med citat |
2009-09-15, 19:47 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanon! Tack för hjälpen.
Vad skulle du rekomendera att ta bort hela raden sedan i language 'VIEW_FORUM => 'Visa forum', eller ta bort texten Visa forum? Då blir det tomt emellan 'VIEW_FORUM => '', |
||
Svara med citat |
2009-09-15, 20:18 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker nog att det känns vettigast att behålla den oförändrad (när du ändå måste ändra i "riktiga" koden oavsett), om det är så att den används (eller kan komma att användas) till något annat.
De rader PerD hänvisar till ska alltså ändras till: page_header($topic_data['topic_title']); respektive: page_header($forum_data['forum_name']); |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|