FAQ |
Kalender |
2009-09-26, 10:42 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Alla vettiga webbhotell erbjuder idag statistik vad gäller diskutrymme och trafik men det vore givetvis önskvärt att även veta vilka serverresurser man använder sig av samt var dessa gränser ligger. Idag råder godtycklighet på alltför många håll, särskilt bland de mindre aktörerna, och det är för många väldigt svårt att veta när det börjar bli dags att flytta innan det blir akut. Det är ju långt ifrån alltid man vill använda samma aktör till webbhotell som vps eller annan lösning.
Det här är lika mycket en fråga som ett önskemål som riktar sig till samtliga webbhotell.
2009-09-26, 15:18 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hostgator. Där kan du se:
Processes Running (max 25) CPU Usage Memory Usage Tror de sista två ligger på max 25% över 180 sekunder. Kolla tos:en för mer info där. |
||
Svara med citat |
2009-09-28, 16:02 | #3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, Hostgator känner jag till då jag använder dessa själv. Det vore väldigt bra om fler kunde följa deras exempel och inte gå på godtycklighet som nu är fallet på de flesta håll, inte minst bland svenska aktörer. Märkligt att branschen inte kommit längre på det här området.
2009-09-29, 22:15 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi ger tyvärr det inte men helt klart något som jag håller med om att det vore önskvärt. Skall ta upp det då ny kontrollpanel jobbas fram här under hösten.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|