FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Senast redigerad av xarph den 2011-03-12 klockan 09:59 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hör med Dustin hur du kan göra och beställ med ditt personnamn som mottagare i fortsättningen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Eller registrera namnet hos bolagsverket så slipper du liknande problem i framtiden.
För att få ut ditt paket nu, det kan gå bra om du känner postpersonalen, annars är det som du råkat ut för.. Skyltar du med företagsnamnet på mottagaradressen brukar det gå bra att få det utkört en gång till. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kan förstå att det hela är frustrerande - men min rekommendation är säga åt posten att skicka tillbaka paketet, varpå du ringer Dustin och ber dom skicka det till dig.
Om jag inte är helt ute och cyklar så kan du fortfarande ta det inom företaget, förutsatt att det är EF. Vidare bör du registrera det hos bolagsverket för att undvika framtida problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Tänker man sen på den usla kollen paketleverantörerna har när de levererar paket till dörren så blir man bara trött.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag har aldrig behövt visa något registreringsbevis när jag har hämtat ut paket som varit på företaget.
Åt andra sidan skulle jag stämt dom om dom vägrade lämmna ut min egendom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Aldrig varit med om något liknande, legitimerar mig och får paketet i handen oavsett vilket av alla företagsnamn det står på paketet. Däremot tyckt det varit lite för lätt ibland med tanke på vem som helst hade kunnat hämta det på samma sätt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Suck... Dessa regler måste följas av en anledning och de SKA inte lämna ut paketet... Det får skickas tillbaka och skickas ut igen helt enkelt. Har man enskild firma utan registrerat namn använder man sitt eget namn som adressat.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-10-13 klockan 00:17 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Det beror på personal och vilken typ av försändelse. När
banken skickar ut nya kontokort med REK så krävdes det att jag skulle ha med mig reg.beviset. Fick glatt åka hem och hämta en kopia. Sen satte de in den i en pärm så beviset ligger där till nästa gång jag ska hämta REK. Detta var nere på macken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
Man "löser" detta genom att skriva Firma NN. Men allmänt är Posten ganska oflexibla. Nu senast så körde de inte ut företagspaket till oss, eftersom mitt namn stod före företagsnamnet. Doh. Fick snällt knalla bort till Företagscentret och hämta ut paketet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|