FAQ |
Kalender |
2009-10-18, 22:34 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Söker kontakt med någon/några som använder sig av Textalk.
Har sett en märklig sak vid betalningsproceduren. Kanske har du likadant? Jag har en kund som har påpekat detta och jag trodde inte det var sant. Sade det till Textalks kundtjänst redan i maj, men de menade att det inte kunde stämma. Först idag såg jag att det stämmer och det är pinsamt.... Skicka PM (gärna med url till din webshop). Vill ej diskutera i tråden. |
|||
Svara med citat |
2009-10-19, 06:20 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
men nu är det ju så att andra vill veta hur textalk tex fungerar och om det finns problem
|
||
Svara med citat |
2009-10-19, 10:08 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med mervinst, vad är det som är fel? Jag känner en som har texttalk men inget jag hört som kan vara galet..
|
||
Svara med citat |
2009-10-19, 14:19 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har Textalk och har skickat ett pm (söndag kväll) men inte fått något svar ännu. Jag har aldrig upplevt några problem med Textalk men det ska bli intressant att få info. När jag fått svar kan jag skriva.
|
||
Svara med citat |
2009-10-19, 15:38 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Uppdatering:
Felet som uppstod har kanske bara skett i min webshop. Det var när betalning gick genom textalks kortbetalning via dibs. Kort och gott så var det inte mitt företag som stod som betalningsmottagare utan en figur som förhoppningsvis dyker upp om ca 2 månader :-) Jag ville ej skriva och dissa textalk innan jag hade fått klart för mig. Och om jag ber att ej diskutera det i tråden så gäller det. Textalk har hjälpt mig och nu är allt OK. Hur felet uppstod är fortfarande oklart. Har du textalk utan egen inlösenavtal så gör en egen beställning och se vem som står som betalningsmottagare. Ser du inget konstigt är allt OK. |
|||
Svara med citat |
2009-10-19, 15:54 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ok nu fick vi ju lite info om det hela. Att säga att saker inte ska diskuteras på ett forum känns ju dock lite galet. WN finns för att diskutera!
EDIT: jag skrev om detta på min blogg och Oscar på TextTalk har kommenterat där och det var ju inga problem alls och allt ska vara löst! Senast redigerad av Fredrik.an den 2009-10-19 klockan 17:17 |
||
Svara med citat |
2009-10-20, 18:56 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Fredrik.an!
Jag sökte kontakt för att se om det bara var jag som hade detta. Diskussionen skulle ske diskret via pm. Inte diskuteras rakt ut innan jag visste mer. Då lägger du ut det på din blogg, innan du fått veta mer. Dålig journalistik! Hade du inget annat att skriva om? Och: Inga problem alls? Om mina kunder har mötts utav detta i kassan i över 2 år så är det inga problem? Det är inte bara på kontoutdraget utan precis i det kritiska skede då kunden skall betala. Jag påpekade detta för Textalk i maj i år sedan en kund meddelat mig. Textalk sa att det inte kunde stämma och det trodde jag dumt nog på. Ingen vet hur många som avbrutit köpet, jag tror själv jag hade gjort det. Hade jag inte själv gjort en provbeställning i annat syfte hade jag aldrig upptäckt det. Det syns nämligen ingenstans i Textalks system vem som är betalningsmottagare. Det kanske finns fler där ute som ej upptäckt detta och det var därför jag ville kolla av med några andra. |
|||
Svara med citat |
2009-10-21, 09:19 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2009-10-23, 01:10 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|