FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Har nyligen startat en hemsida... Och redan efter första dagen indexerade google hemsidan men endast då index.php filen och hade då titeln "hemsida.se - Under konstruktion" och tidigare hade jag 40st speciella undersidor som även google har indexerat nu trots dem inte finns längre, och istället har jag bytat ut dem 40 mot 5000+ undersidor och har även lagt en sitemap som länkar till ALLA dem 5000+ undersidorna. Undersidorna har egen title och egen php fil i form av "hemsida.se/a/kultur/hej_pa_dej.php" (är en egen fil men hämtar från databasen, därför .php) Men varför tar google en sådan tid att indexera. för när jag söker på min hemsida och även "site:hemsida.se" så får jag fram samma indexresultat med titeln "under konstruktion"... Jag bara undrar eftersom vad jag vet så är google j*vligt snabba på att indexera WN's trådar annars, märks mest om man postar en länk i en tråd till sin egen sida, den seglar upp i topp ganska snabbt. Tacksam för svar! MvH! //Philip Andersson! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.google.com/addurl/ så kanske det går snabbare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En vecka är inte lång tid när det gäller intervall för indexeringar av nya webbplatser. Ju nyare sajten är och ju färre inlänkar den har, destå mindre nödvändigt tycker Google det är att återkomma till sajten ofta.
Anledningen till att WN indexeras snabbt är att Google märkt att det ofta tillkommer nytt innehållet här, och har gjort så sedan lång tid tillbaka. Tror att Google inte vill lägga resurser på att omindexera sajter som de redan på förhand starkt misstänker inte har förändrats sedan sist. Man bör inte lägga upp en ofärdig sajt och dessutom skaffa inlänkar innan man ens satt en genomtänkt title-tagg. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Däremot har jag inte kommit så långt i boken så författaren mer ingående talar om varför. Är det något jag har missat här? Straffas sidan av Google för att man "är så dum att man lägger till sin sida där"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nej du straffas inte! Däremot kan man argumentera kring nyttan av att registrera sidan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har aldrig adderat någon webbsida någonstans för det har inte behövts. För länge sedan hade jag en teori om att en länk i nic-se's register skulle vara en bra grej och jag reggade webbplatser där.
Men det är jättelänge sedan jag slutade med det. När jag kollar på en kunds webbplats, via loggen från Binero, så har för utom Google, även Yahoo och Yandex varit där under den första veckan. Det får räcka! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns flera saker som du kan göra för att snabba på indexeringen av din site. B la sprida den på dina social network communities som Twitter och Facebook. Även inkludera den i din blogg om du nu har den hjälper till med indexeringen. Försök ordna inlänkar från sidor som indexeras oftare.
Du får även vara beredd på att din hemsida kommer hoppa väldigt mycket i SERPen i början. Detta är någonting helt normalt och ena dagen kan du ligga på förstasidan på ett sökord medans nästa dag ligger du på femte sidan. Ha tålamod, fortsätt uppdatera siten, fixa inlänkningar och efter en månad så borde den vara stabiliserad enligt mina erfarenheter. För tillfället indexerar Google min Wordpressblogg på några minuter efter en ny uppdatering. Allt handlar om inlänkningar och hur ofta du uppdaterar din site. Lycka till! Använd Social Networking och publicera relevant innehåll som användarna kan länka till vid intresse. 5000+ sidor plus låter jäkligt mycket på en vecka. Kan du berätta vad sajten handlar om? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|