Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bokföring av bankens små avgifter???

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-03, 15:51 #11
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tintinskoog Visa inlägg
Nej tror inte det är Google som drar den ,för det blev samma när jag betalade till one.com som ligger i danmark!
handlade från en svensk webbbutik idag och då drogs det ingen avgift, så det har nog med att det är en utlandsbetalning att göra!
Är igen avgift på det kortet vid betalningar, har likadant kort själv
Utan det är som föregående talare, en testdragning från betalningsleverantör google och one använder. De testar dra under 10 kr, sedan gör de en riktig dragning. Dessa pengar som de drar får man oftast tillbaka efter några dagar, så "skit" i att bokföra det eftersom transaktion försvinner sedan när betalningen är tillbaka på ditt konto.
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-04, 20:01 #12
svedlund.net svedlund.net är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem

Jag har också ett likadant kort och har inte fått några avgifter för mina betalningar med kortet. Däremot åker jag numera på en avgift på 3kr för varje pg-betalning jag gör, oavsett om det är från företagets konton eller mina privata.
Avgiften dras från ett företagskonto så just nu betalar mitt företag för mina privata pg-betalningar. Hur hanterar man det korrekt?
Det enda alternativet jag kommit på är att räkna pg-betalningar och bokföra avgiften som ett eget uttag. Känns onödigt krångligt.
svedlund.net är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-04, 20:30 #13
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av svedlund.net Visa inlägg
Jag har också ett likadant kort och har inte fått några avgifter för mina betalningar med kortet. Däremot åker jag numera på en avgift på 3kr för varje pg-betalning jag gör, oavsett om det är från företagets konton eller mina privata.
Avgiften dras från ett företagskonto så just nu betalar mitt företag för mina privata pg-betalningar. Hur hanterar man det korrekt?
Det enda alternativet jag kommit på är att räkna pg-betalningar och bokföra avgiften som ett eget uttag. Känns onödigt krångligt.
Pratat med banken om huruvida det verkligen ska vara så?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-04, 20:47 #14
Medlem

Medlem

Ja då, jag tyckte det verkade väldigt konstigt så jag slängde iväg ett mail. Fick följande svar:

"I och med att du har internetbanken företag, kostar alla betalningar till pg-nr 3 kr, även dina privata."
svedlund.net är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-20, 11:42 #15
tintinskoog tintinskoog är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
tintinskoog tintinskoog är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2010
Japp det stämmer att det kostar 3 spänn att betala postgiro/plusgiro men bankgiro skall vara gratis, blev upplyst om detta när jag gick över till swedbanks e-bokföring och var tvungen att skapa företagsprofil.

dom där små kort-avgifterna försvann när köpen blev bokförda på kontot, de var alltså bara med när pengarna var "reserverade" så det var väl någon slags verifiering!
tintinskoog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017