FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Utan det är som föregående talare, en testdragning från betalningsleverantör google och one använder. De testar dra under 10 kr, sedan gör de en riktig dragning. Dessa pengar som de drar får man oftast tillbaka efter några dagar, så "skit" i att bokföra det eftersom transaktion försvinner sedan när betalningen är tillbaka på ditt konto. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har också ett likadant kort och har inte fått några avgifter för mina betalningar med kortet. Däremot åker jag numera på en avgift på 3kr för varje pg-betalning jag gör, oavsett om det är från företagets konton eller mina privata.
Avgiften dras från ett företagskonto så just nu betalar mitt företag för mina privata pg-betalningar. Hur hanterar man det korrekt? Det enda alternativet jag kommit på är att räkna pg-betalningar och bokföra avgiften som ett eget uttag. Känns onödigt krångligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja då, jag tyckte det verkade väldigt konstigt så jag slängde iväg ett mail. Fick följande svar:
"I och med att du har internetbanken företag, kostar alla betalningar till pg-nr 3 kr, även dina privata." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Japp det stämmer att det kostar 3 spänn att betala postgiro/plusgiro men bankgiro skall vara gratis, blev upplyst om detta när jag gick över till swedbanks e-bokföring och var tvungen att skapa företagsprofil.
dom där små kort-avgifterna försvann när köpen blev bokförda på kontot, de var alltså bara med när pengarna var "reserverade" så det var väl någon slags verifiering! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|