FAQ |
Kalender |
2010-05-22, 23:44 | #81 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-05-23, 00:01 | #82 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
IDG har väl med alltid varit klåpare, FB/Google attacker är så extremt stora så inte ens bra att ha med i exempel. Sedan hur ofta har dom varit nere på en skala är med intressant i sammanhanget.
|
||
Svara med citat |
2010-05-23, 00:04 | #83 | |||
|
||||
|
Citat:
Det är som johan1234 säger, många registrarer här hjälper gärna till så det är bara att höra sig för. Senast redigerad av Danielos den 2010-05-23 klockan 00:06 Anledning: stavfel |
|||
Svara med citat |
2010-05-23, 00:04 | #84 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vart har du isåfall fått tag på den informationen? |
||
Svara med citat |
2010-05-23, 00:10 | #85 | |||
|
||||
|
JensS, om PatrikWeb inte har rätt borde väl någon ha sänkt honom. Han borde vara ett attraktivt mål, och ingen har ju grejat ner honom. Rent generellt förbjuder den svenska jante lagen att kritisera folk.
|
|||
Svara med citat |
2010-05-23, 00:20 | #86 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Varför borde PatrikWeb vara ett attraktivt mål? De flesta "seriösa" hackare ger sig på stora aktörer (även om de säkert övar sig lite på mindre först) och han hör inte dit. Jag är inte alls nöjd med Loopia, det har varit avbrott och gått segt med jämna mellanrum och det är inte acceptabelt. Lyckligtvis har jag inga särskilt viktiga sidor där. Däremot kan väl sägas till deras försvar att de de facto är Sveriges största webbhotell och därmed får de förmodligen också åtskilligt fler och mer avancerade attacker än exempelvis PatrikWeb.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-05-23 klockan 00:22 |
||
Svara med citat |
2010-05-23, 00:23 | #87 | |||
|
||||
|
kan dock inte se att:
Citat:
Citat:
Citat:
Men om jag själv ska säga något, eventuellt negativt i frågan, så måste jag ju säga rent spontant, utan att ha underbyggt det alls, klarar man inte av att konfiga mysql servrar som sverige största webbhotell, och inte förstå eller inse vikten av reservkraft, hur ska man då förväntas klara av attacker eller förebygga dom? Det ska tolkas som en spontan tanke/reaktion och inte som kritik eller smutskastning. Jag anser att det inte är till försvar utan tvärtom, dom borde ha kunskapen, ekonomin och erfarenheten att klara av attacker bättre än någon annan. Senast redigerad av Danielos den 2010-05-23 klockan 00:57 Anledning: Meningsbyggnadsfel |
|||
Svara med citat |
2010-05-23, 00:38 | #88 | ||
|
|||
|
|||
Svara med citat |
2010-05-23, 00:47 | #89 | |||
|
||||
|
Citat:
Därför tror jag det riktas så hård kritik mot dem, och inte hackarna. Men självklart är inte de som genomför attackerna oskyldiga. |
|||
Svara med citat |
2010-05-23, 01:06 | #90 | ||
|
|||
|
Sedan kan man väl tillägga att Loopia hade ett resultat på nästan 6 miljoner 2008, inte sett för 2009 ännu.
Så inte ett litet företag som inte har haft ekonomiska möjligheter för lösa problem. Fast ett företag som inte ens vill lägga 50-150k på en generator har inte så stort förtroende. Att skylla på att dom sitter i k-märka lokaler visar bara hur dum man ens får vara att placera en sådan verksamhet i ett sådant hus från början. Och sedan finns det gott om inkapslade generatorer som kan stå ute eller på tak. Så dom kan ju inte kalla sig ett seriöst företag, känns som mer att dom skiter fullständigt i kunderna och har som mål att göra så mycket vinst på så billig lösning som möjligt. Man tycker ju något borde ha ändrats efter alla år, det som har hänt att dom fått lite olika ägare. Men på infrastruktur verkar det stå helt still. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|