FAQ |
Kalender |
2010-04-25, 20:28 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Jag driver förmodligen universums minsta webbhotell sedan ett par år tillbaka. Detta har jag under en lång tid haft som projekt vid sidan av anställning mest för att utveckla mig själv. Nyligen sa jag upp mig från mitt arbete och gick över till 100% som egen (yaay!). Med detta som bakgrund skall jag nu försöka satsa lite hårdare på de projekt jag har igång där webbhotellet ingår. Att marknadsföra sig när man är mikro-företagare är jobbigt. Skitjobbigt! Allt kostar ju fläsk. Jag har satsat på några olika varianter och ibland dessa ingår en kort reklamfilm som jag nu vill ha lite feedback på. Filmen finns att beskåda här: http://www.youtube.com/watch?v=9T7XlP-g2Ok Vad tror ni om den? Är det rätt längd? Är musiken kass? Ser den alldeles för "hemma-pul" ut? Lagom komik i den? För att göra en rättvis värdering av budskapet i filmen måste det nog framgå att mitt webbhotell tar betalt per MB som förbrukas över en månad. |
|||
Svara med citat |
2010-04-25, 20:49 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Den var fin och rolig... två saker bara...
1.) Texten är lite svårläst eftersom det är så ljust bakom den. 2.) Ang. budskapet... Jag köper webhotell som levererar vad jag förväntar mig att behöva i framtiden, ett webhotell att växa i helt enkelt... |
|||
Svara med citat |
2010-04-25, 20:55 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag håller med dig... kanske skulle gå på lite hårdare med blur för att se om texten syns bättre. Tack!
|
|||
Svara med citat |
2010-04-25, 21:38 | #4 | ||
|
|||
Banned
|
Tyckte den var lite lång. Det skulle nog gå att trimma ner den rejält för att ge lite mer tempo i den.
Även fast det kanske inte är så viktigt, kanske det skulle sälja lite mer att berätta vad som är unikt med erat webbhotell, alltså att man bara betalar för utrymme och trafik man utnyttjar |
||
Svara med citat |
2010-04-25, 21:43 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja man kanske skulle bli ännu mer MTV-style och klippa ner mot 30 sekunder
|
|||
Svara med citat |
2010-04-25, 22:01 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan ju också köra den i högre fps så går allt lite snabbare...
|
|||
Svara med citat |
2010-04-25, 22:14 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Aaah just! Bra tips! Ska testa en med högre fps direkt tror jag
|
|||
Svara med citat |
2010-04-25, 23:13 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Den var rolig och man förstod iden Men korta ner den lite vore nog inte fel. Musiken var helt okay trycker jag.
|
||
Svara med citat |
2010-04-25, 23:19 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Trevligt initiativ. Dock saknar jag information om adressen till hemsidan. För oss här på forat är det självklart med millbox.se, men så är det inte för alla
|
||
Svara med citat |
2010-04-26, 12:15 | #10 | |||
|
||||
Medlem
|
ghis: En något kortare/snabbare variant är på gång
datar: Jag har funderat på det också... men just nu ligger filmen i samband med webbplatsen så de flesta som ser den är redan där. Ska nog göra en moddad variant med URL i också så man kan visa den på andra ställen med! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|