FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Tänkte höra vad ni har för erfarenhet av DIBS. Har skummat runt lite o sökt på olika forum och hemsidor men vore roligt och höra era åsikter. Om ni har goda erfarenheter av övriga aktörer så tar jag gärna emot dessa! Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har erfarenhet av både DIBS och Payer.
DIBS går att anpassa mer så att det smälter in med din design. Men jag tycker att det är lite oöverslådligt vad det faktiskt kostar. Vi betalar månadsavgift och transaktionskostnad till DIBS, Euroline (för kort), SEB och Handelsbanken. Priserna skiljer rätt mcyket beroende på vilket betalsätt kunden väljer. Dessutom är det lite bökigt i redovisningen eftersom det kommer flera insättningar varje dag till flera olika konton. Man kan importera någon fil till bokföringsprogrammet, men jag har faktiskt inte fått ordning på det där. En fin sak med DIBS är att man kan ha en virtuell terminal där du kan ta betalt med kort om kunder kommer in till dig, eller t.ex. via telefon. Payer är enklare, man får pengarna utbetalda en gång i veckan tror jag, i en klump med ett konteringsförslag, grymt fint! Dock blir det mer tydligt att kunden lämnar din sajt. Men jag tycker det var enklare. Det är också grymt mycket enklare att se vad det kostar mig. Sedan finns ju Certitrade som skall vara billigast. Jag har inte testat det själv, men Dan här på WN kör det på sina sajter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack Fabian för alla er info. Skall kolla igenom de två andra sidorna du gav och jämföra lite! Har någon annan goda referenser av andra företag så tar jag gärna emot dessan, tack! :-)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|