FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Är det någon som vet någon leverantör som riktigt proffsigt tar hand om en kund som behöver en bra lagerdatabas som kan agera ihop med både webbshop och kassasystem? Det gäller som ni kanske förstår en verksamhet med fysisk butik som vill börja erbjuda e-handel. Har sökt rätt mycket på google, men måste använda fel sökord för det enda jag hittar är kanske en halvdan lösning från csh-it och Specter (tror jag det var). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ja men det blir dyrt.
Jag har mailat alla aktörer jag kan hitta på den svenska marknaden och vissa skall ha 100.000, andra 50.000 osv. Det enda system där du kan ha PC-kassa och kan exportera är www.winbas.se Alla andra system har ingen exportfunktion såvida du inte vill betala 50k. Winbas är även gratis för en användare. Däremot kostar det säkert en del att koppla ihop två system om du inte klarar av att göra det själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, tackar!
Om vi bortser från att det är dyrt, vilka favoriter hade du efter att du mailat alla? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Gamla hederliga SPCS numera VISMA Administration 1000 eller 2000 skulle nog passa med Netrix Webshopssystem.
VISMA Administration 1000 kostar väl runt 8000-10 000 och sen vet jag inet vat Netrix kostar men de är nog inte så blodiga. Med VISMA 1000 kommer du ganska långt, men vill du ha offert och leverantörsbeställningar så är det bättre tat välja 2000-versionen. Det finns även kassasystem till detta system men är inte själv insatt i detaljerna. Artikelregister, lager, inleveranser, utleveranser, paketartiklar, rubbet ingår. Vad du behöver komplettera med är Webshop och kassaregister men det finns produkter som integrerar smidigt med VISMAs system. webbadress: www.vismaspcs.se Senast redigerad av Conny Westh den 2010-05-04 klockan 12:31 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Senast redigerad av SweCat den 2010-05-04 klockan 16:29 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hittade du på någon bra lösning efter vad du letade efter?
Annars finns det en bra lösning för kassasystem och webbshop med lagerdatabas... det är ECS butiksdata system och Hostit Store Solution som har integrerats ihop. Kolla på http://www.stamford.se/Mftg/system.a...etail&prod=ECS resp http://www.hostit.se/produkter/webb/storesolution/ Dom lösningarna sitter ihop och funkar riktigt bra! Har bra referenser, som Gallerix, verner-verner, barnängen osv Annars har jag hittat andra som tex Wipcore som verkar vara också ett helhetstänk, fast vet inget om dem... tunga referenser däremot som typ Clas Ohlson, Lindex. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi använder Mamut affärssystem, och de har både kassa och webshop.
Dock passade inte webshopen oss, så där har vi interfacat en annan via API. Vi har inte heller kassan, utan kör ut kontantfakturor för den lilla del kontantförsäljning vi har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det du skall ha ,är ett Affärsystem som är öppet. Du måste bestämma om lagersaldot i skall ligga i webb db eller affärsystemet, sedan måste man ha något som kan synca. Vet att det som gör kassasystem / affärsystem har gett sej in även på webshopps, men det har varit väldigt dåliga skapelse.
Smidigast är nog att ta SPCS , sedan kör en moduler som updater lagar saldot på webben. Det finns program för SPCS -> OsCommerce |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej olsserik,
den helt klart bästa lösningen idag är enligt mig Specter affärssystem i kombination med Prestashop eller Magento. Specter tar hand om allt från bokföring, artikelregister, multilager, butikskassor (godkända av skatteverket), kundregister, inköp, orderhantering osv. Webbshopen synkar sedan lager och beställningar direkt in i Specter. Kassorna jobbar också i realtid mot specter vilket gör att allt alltid är uppdaterat. Jag håller precis på att jobba med detta till ett företag med två fysiska butiker + ett lager/webbshop och det kommer att effektivisera allt otroligt mycket. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|