FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har ett AB, årsbokslutet är klart och ska skickas in, är VD och ägare av bolaget, har min bror och far i styrelsen som ordinarie ledamöter, blev lite fundersam över att dessa enligt revisorn också skall skriva under innan det skickas in. Nån som vet hur det ligger till? Vill slippa skicka papper fram och tillbaka över Sverige då vi bor på olika platser, så hur löser man detta smidigast?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om du inte har revisorns underskrift kommer bolagsverket underkänna din årsredovisning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är väl så att bolagsstämman skall godkänna årsredovisningen?
Underskrivet av stämman och revisorn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Stämman ska oxo godkänna årsbokslutet, men först ska revisorn göra det. Revisorn ska presentera sin revisionsberättelse för bolagstämman och har revisron underkänt bokslutet så är det ju knappast smart att gp upp på en bolagstämma utan då frå man göra om sin bakläxa först.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tror ni missat vad jag skrivit, det är alltså min bror som är ordinarie ledamot i styrelsen som skall skriva under, att revisorn måste signera är ju självklart..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Uppfattade att det var din bror och far du frågade om, ja. När revisorn godkänt årsredovisningen skall bolagsstämman också godkänna och skriva på. Lite osäker på "vem" i bolagsstämman som skriver på, men gör som revisorn säger. Det är alltid att rekommendera!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jodå, jag kommer inte gå emot revisorn, men vore bra att få veta vilka regler som gäller, atllså om alla i styrelsen också måste skriva på..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Saxat från Bolagsverket: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, hela styrelsen måste skriva på. Det är åtminstone praxis. Conny har uppenbarligen inte läst vad du skrivit så bortse från hans svar. Skicka årsredovisningen till din bror och sen till revisorn.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för svar.
|
||