FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Behöver köpa ett par hundra frimärken. I butiken kostar ett inrikes frimärke cirka 6 kronor. Och jag blev förvånad när jag kollade på postens webbutik och såg att styckpriset var 6kr/st oavsett om man köper 10 eller 100 frimärken. Man tycker att man borde få lägre styckpris om man köper fler och dessutom från posten själv över nätet. Någon som vet vart man kan köpa billiga frimärken för inrikespost? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Om jag inte har helt fel så är det väl så att ett frimärke köper man för att bekosta resan för brevet. Det blir inte billigare för posten att skicka fler brev, snarare tvärtom. Varför skulle man då får mängdrabatt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan bråkar dom med hyresvärdar och brf att dom ska sätta alla brevlådor längst ner. Sedan kommer posten betydligt senare nu är förut. Alltså skulle dom sänka portot istället med halva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det går inte att köpa lösa frimärken billigare. Du kan titta på ekonomibrev om det inte är brådis, eller ska du skicka många brev på en gång är det bättre med porto betalt kuvert och lämna in på närmaste postkontor (om du är fakturakund). Ska du skicka riktigt billigt inom storstadsområden är väl citymail ett alternativ, dock behöver du sortera posten själv i postnummerordning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Tillbaka till frågeställningen. Ett par hundra frimärken är en ganska liten volym så jag tror du får nöja dig med normalpriser. Däremot har du ju ekonomibrev och Porto betalt som alternativ.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
En "portot betalt" stämpel borde inte kosta med än 100 kr, sedan är det bara pumpa ut brev
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Skickar du mycket brev är det frankeringsmaskin som gäller.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med frankeringsmaskin betalar man 5.30 per brev. Sen kostar ju frankeringsmaskinen också, men skickar man många brev så kan det löna sig.
Tror inte du hittar billigare frimärken än 6 kr. I så fall är det stöldgods eller gamla frimärken. Ekonomibrev/Föreningsbrev kostar väl typ 5.50 per frimärke. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |