FAQ |
Kalender |
2010-07-10, 15:25 | #21 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vill inte krångla med betalning till usa och när man väl har en sajt som är svensk kan man ha den på svensk webbhotell, varför ska man betala amerikanare för |
||
Svara med citat |
2010-07-10, 16:58 | #22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hos Loopia får man en faktura till mailen. Den kan man välja att betala antingen hardcore eller online. Väljer man online så måste kortet man använder ha en kortläsare(?) vilket jag inte har. Så det brukar vara svårt för mig att betala hos Loopia nu när de infört någon ny regel om att man måste använda sig av kortläsare. Föredrar t.ex. GoDaddy, där finns alla mina uppgifter redan sparade. Går in - väljer vad jag vill köpa - köper. Sen är det inget mer med det. Något bekräftelsemejl kanske. Allt som räcker enligt mig. Jag har runt 10 olika hemsidor på ett amerikanskt webbhotell. Både engelska och svenska. Betydligt mycket billigare än om jag skulle haft det i Sverige. Jag rekommenderar således att köpa webbhotell utomlands. Blir oerhört mycket billigare och samtidigt smidigare i vissa fall. Supporten är det inte heller något fel på. Jag har live-chatt 24 timmar om dygnet. Är medveten om att många, om inte alla, som skriver på WN just nu inte håller med mig. Men detta är vad jag tycker och det har fungerat hur smidigt som helst för mig hittills. Senast redigerad av Sweely den 2010-07-10 klockan 17:01 |
|||
Svara med citat |
2010-07-10, 17:29 | #23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jo.
Själv kommer jag inte kunna stå som ägare på mitt webhotell p.ga att jag 1. ej är myndig 2. har inte visa kort / kan inte betala på nätet med det. Jag vet att du har hostgator och jag läst lite positivt om det, vissa har även skrivit att det är typ "Världens bästa webhotell" osv... Fast jag har aldrig haft ngt annat förrutom One.com (tidigare b-one). Binero har jag hört mkt negativt om det senaste, att de är sega och det är mer neretid än uppe tid bl.a. |
||
Svara med citat |
2010-07-10, 18:02 | #24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag har - egentligen - inget VISA kort. Fick som 15-åring ett kontokort från Nordea. Står något i stil med "Electron use only" vilket troligtvis betyder att jag enbart kan ta ut pengar från automater och inte handla online. Men jag testade att köpa något online för två år sedan. Och det funkade galant. Sen dess har jag beställt saker flera gånger i månaden. Så testa att beställa med ditt kontokort, brukar fungera - trots att många säger att det inte gör det. |
|||
Svara med citat |
2010-07-11, 01:13 | #25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men är det du sj som betalar genom paypal till hostgator då? För pappa betalar för mig annars...och jag tror inte han orkar göra ett paypal konto och koppla sitt kort till det osv.. |
||
Svara med citat |
2010-07-11, 01:40 | #26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ja. Jag kollar ju på vad jag vill ha och betalar sedan via PayPal till HostGator. Inga konstigheter alls. Skit i att koppla kortet till ett paypal konto. Kör på med kortet bara. Gör jag ibland bara för omväxlingens skull |
|||
Svara med citat |
2010-07-11, 02:34 | #27 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker att servage.se fungerar utmärkt. Onödigt mycket lagringsutrymme och dataöverföring. Möjligen dock att det inte faller in under billigt, men med tanke på vad man får och att jag inte har haft några problem alls, så tycker jag att det är värt pengarna.
|
|||
Svara med citat |
2010-07-11, 09:22 | #28 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Servage är lite segt tycker jag och de är lite rabiata när det gäller vilka filer du har liggande på ditt utrymme även om du inte ens tar upp 20% av vad som utlovas. I övrigt så är de bra.
|
|||
Svara med citat |
2010-07-11, 13:16 | #29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-07-11, 13:31 | #30 | ||
|
|||
Medlem
|
En sak att tänka på är ju backuper, det kan ju skita sig med sidan och då är det bra att ha backup, både lokalt och på webbhotellet.
På just den punkten tycker jag Hostgator faller stenhårt. De har en veckas backup ifrån ett tillfälle. Det händer ganska ofta att man kommer på ett fel som legat och gnott i längre tid än så och då är det kört. Där ligger flera svenska webbhotell långt före. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|